voedingen van mijn zoon 11 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 1988 mama, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Hallo , Mijn zoon krijgt nu al 11 weken volledige borstvoeding.
    Het gaat eigenlijk heel erg goed ,

ik vroeg me af of zijn " ritme" wel goed zit. Doorslapen doet hij nog niet.
    Komt zowieso 1 x in de nacht voor een voeding. soms 2x.

ik rekte eerst de voedingen wel eens uit tot 3/4 uur , maar daar ben ik nu op terug gekomen en drink hij ongeveer elke 3 uur.
    om 23.00 maak ik hem wakker voor een voeding en komt hij snachts rond 3 uur.

soms word hij echter al snel ontevreden , en lijkt het wel dat hij 2/ 2,5 uur na de voeding alweer wil eten !

word er soms gewoon wat onzeker van ! volgens het CB is het uitzonderlijk dat hij nog niet doorslaapt.
    en doordat hij soms zo hongering lijkt , vraag ik me af heeft hij wel genoeg aan mijn BV ??

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed dat je hier je vraag stelt, ik snap dat je onzeker wordt van adviezen van het cb, maar jouw onzekerheid is helemaal niet nodig.
    Het is helemaal normaal dat je zoontje op deze leeftijd nog 1 of meer nachtvoedingen wil, en ook elke 3 uur of vaker gevoed wil worden. Dat is een normale frequentie voor een baby van deze leeftijd!
    Het cb is vaak ingesteld op KV baby's, die worden al veel eerder gedwongen tot doorslapen en tot minder voedingen per dag.
    Het unieke van BV is onder andere dat je je kind mag laten bepalen hoe vaak en hoeveel en hoe lang het drinkt. Je mag erop leren vertrouwen dat je kindje dat prima zelf aangeeft. Zolang hij voldoende poept en plast, groeit en tevreden is gaat het prima.

Ik kopieer nog een link naar een artikel wat jou een hart onder de riem kan steken, je mag echt in jezelf als moeder vertrouwen!
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Verhaal van de week - Het verloren menselijk instinct

Bij meer vragen, je weet ons te vinden, altijd welkom!

Mirjam

Deel Deze Pagina