Hoi, Mijn zoontje slaapt sinds 4 dagen heel lang door in de nacht. Van 20:00 uur tot 4:30, 5:30 en 6:00 uur. Na het flesje slaapt hij dan weer gelijk door tot 8:00- 9:00. Echt heerlijk en mij hoor je absoluut niet klagen. Maar mag hij wel zolang doorslapen met 2 maanden? Ik weet dat hij dat zelf doet maar ik lees wel eens over bloedsuikerspiegel die dan daalt? Na zo'n lange nacht laat hij wat minder tijd tussen 1e-2e flesje en 2e-3e flesje, 3 uur ipv +/- 4 uur. Is dat om weer een beetje 'bij te tanken' na die lange nacht? Ik maak me waarschijnlijk druk om niks, maar ben er toch benieuwd naar.
lydia sliep ook al heel snel door. Als ze sochtends nog gewoon reageren op je is er niks aan de hand hoor als ze sochtends suffig zijn is het raadzaam om wekker te gaan zetten. Lydia is nu 3maanden en maakt nachten van 11/12u zonder problemen
Hier sliep hij met 10 weken ook al lange stukken, heerlijk hoor! En dat sneller op elkaar drinken is geen probleem, als je niet over de max heen gaat in het totaal op een dag. Hier heeft hij alleen rond sprongetjes/tandjes dat hij wat korter sliep, maar over het algemeen slaapt hij nu 12/13 uur achter elkaar
Jullie stellen me gerust! Hij krijgt 5 flesjes van 150/5 (gaan niet allemaal leeg) en weegt 5,8 kilo. Dus dat zit wel goed. Ik mocht hem zelfs 6 flessen van 150/5 of 5 van 180/6 geven. Maar zover is hij nu nog niet.
Zo lang een kind nog geen zes maanden is moet je het niet toestaan langer dan 10-11 uur te slapen. Bij 2 maanden een uur of 8, niet langer.
Hier wordt ook regelmatig ongeveer 10 uur aan een stuk getukt, al sinds een week of 12 denk ik en toen woog onze dochter 5 kilo ongeveer. Waarom zou dat niet goed zijn? Werd hieronder ook al gezegd, zolang ze zelf wakker worden en niet suf zijn maar alert en honger hebben gaat het goed. Melk heeft een hele lage glycaemische index en daardoor zakt de bloedsuikerspiegel maar heel langzaam. Geldt overigens niet voor hele jonge baby's.