Bij de overstap van nr 1 melkpoeder naar nr 2 melkpoeder bij 6 maanden... moet je dan beide soorten gaan mengen voor een geleidelijke overstap of kun je zo ineens op de nr 2 overstappen? (Ben het allemaal vergeten van mijn oudste )
Het kan beide. Sommige kindjes vinden de opvolgmelk niet erg lekker of tja moeten eraan wennen en die vinden het prettiger als je het eerst een tijdje mengt en dan dus steeds meer nr 2 erin doet en minder nr 1. Maar er zijn ook genoeg kinderen die er geen probleem mee hebben en ineens overstappen prima vinden. Hier bij de oudste twee wel gemengd, gewoon omdat we nog 'veel' nr 1 hadden staan en zo mooi op ging. De jongste ging het wat anders omdat zij enkel soms een keer kv kreeg en verder alleen bv. Ze heeft dus toen ze jonger dan 6 mnd was nr 1 gekregen maar vanaf dat ze ouder was dan 6 mnd en kv kreeg nr 2 gekregen, niet gemengd, geen problemen gehad.
ik ben in 1x over gegaan zonder mengen. gaf friso standaard en nu friso standaard 2 geen problemen gehad en heb ook niet het idee dat hij het minder lekker vindt.
Ik gaf Forte 1 en ging over naar Standaard 2. Ben voor de zekerheid gaan mengen, dus steeds 3 schepjes 1 en 3 schepjes 2... Tot de nummer 1 op was en nu ben ik over op 2. En het gaat prima