Onze kleine meid is bijna 6 en halve maand en doet het eigenlijk heel goed. Ik vraag me soms alleen af of het nu belangrijk is dat ze ene soort ritme heeft. Ik kijk nu heel erg naar haar...is ze moe, dan leg ik haar in bed, heeft ze honger, krijgt ze bv. Ja, ze krijgt nog steeds volledig bv en doet het daar heel goed op. Ze is een vrolijk en tevreden meisje die erg goed groeit. Sinds een paar weken zijn we begonnen met vaste voeding. Fruithapje eet ze elke dag goed, sinds paar dagen ook met brood begonnen rustig aan en 's avonds eet ze ook een paar happen mee. Nogmaals, vervangt dit niet de bv nog maar meer om te proeven. Ze vindt bijna alles lekker Tussendoor geef ik haar soms een slokje water of roosvicee en een babykoekje of soepstengeltje. Daar sappelt ze wat op en af en toe gaat er iets van naar binnen. Vooralsnog is het vooral spelen ermee. Ik merk nog niet echt dat ze minder bv eet. Duurt zeker een paar weken? gaat ze uit zichzelf meer eten? en minder bv drinken dan dus? ik wil dat namelijk langzaam gaan afbouwen de komende tijd. Mevrouw drinkt geen flesje (vandaar ook intro ander voedsel ivm kdv) maar drinkt vrij behoorlijk uit een tuitbeker inmiddels. Klopt het dat Friso het beste gedronken wordt door bv kindjes? En kan het ook kloppen dat ze overdag minder gaat slapen? ze slaapt eigenlijk al door vanaf een week of 8 en doet dit meestal nog steeds. Gaat slapen tussen 19.30 en 20.30 en slaapt dan tot 6/7 uur. Zonder eten. Normaal sliep ze ook nog wel 3 a 4 keer overdag, varierend van 30 min tot 2 uur. Lijkt erop de laatste dagen dat ze minder gaat slapen overdag. Wat is een beetje gemiddeld op deze leeftijd aan slaapjes? Een reeks aan vragen, maar soms heb je even feedback nodig
Hoi hoi, Ik heb er nog nooit ven gehoord hoor, dat baby's die bv hebben gedronken het liefste friso drinken. Dat ze overdag minder gaat slapen klopt wel hoor. Als ze straks wat meer gaat bewegen, kruipen en staan, zal ze wat meer energie gebruiken, en dan weer wat meer slapen. Ze zal steeds meer bv gaan drinken, en steeds meer vast voedsel. Als je het aan blijft bieden, zal ze het steeds lekkerder gaan vinden. Ik vind het super hoe je het doet. Gewoon lekker op verzoek, en je ziet dat ze het er goed op doet. Geweldig! Laat je goed begeleiden door het CB, die zullen ook nog tips hebben voor je als ze geen fles drinkt. Het is lastig, maar prima dat ze uit een tuitbeker drinkt. Hbe je het kdv al op de hoogte gebracht, en wanneer gaat ze daar heen? Groetjes Adrienne