Mijn baby van nu 3 maanden heeft op zich een fijn ritme. Ze slaapt sinds ze 4 weken oud is de nacht door. De ene nacht tot 6 soms wel tot 9. Nou krijgt ze 5 x 150ml (om de 4 uur). Laatste voeding meestal rond 23/24:00 uur (en bied dan 180 aan) Hiervoor moet ik haar echt wel wakker maken....nou vraag ik me af of ik deze fles niet kan weglaten? Alleen drinkt ze haar flessen overdag niet allemaal leeg, dus meer per fles is niet echt een optie. En anders krijgt ze niet genoeg ben ik bang en word ze ineens weer s'nachts waker. Of even wachten tot ze fruit/groente mag? Ze weegt overigens nu iets meer dan 6 kilo.
Ik zou die fles er nog even in houden... Bij een gewicht van meer dan 6 kilo is 5 flessen van 150/5 al te weinig eigenlijk. Ze zou op 5 x 180/6 moeten zitten, of 6 x 150/5. Weet je de reden dat ze overdag haar flessen niet leegdrinkt? Misschien duurt het lang en wordt ze moe? Of vindt ze het te koud geworden? Je kunt die laatste fles trouwens ook geven in haar slaap. De meeste baby's drinken slapend prima
Je zou het eens kunnen proberen. Misschien, als ze op verzoek kan drinken, dat ze wel beter gaat drinken? Mijn jochie maakten we ook wakker 's avonds. Maar dronk dan vaak onrustiger de rest van de dag. Als we hem niet wakker maakten, hadden we soms een nachtfles, maar dronk hij wel zijn flessen op.. Als het niet werkt, kun je wel weer op schema gaan voeden
Ik maak mijn meisje van 3,5 maand ook wakker rond 22u voor haar laatste fles. Overdag drinkt zij 4 x 180/6 en de 5e fles drinkt ze meestal zo'n 130 cc. Ze weegt 5500 gram. Op het cb adviseerden ze pas om na 4 maanden en boven de 6 kg naar 4 flessen te gaan. Dit moeten dan wel grote flessen zijn, +/- 220 cc minimaal, anders krijgen ze te weinig binnen!
Ik ben afgelopen week bij het CB geweest, en aangegeven dat ik tussen 19.00 - 20.00 de laatste fles geef (4de fles) en niet meer een 5de fles geef. Dit was volgens hun geen probleem, zolang ik maar niet ging rekken tussen flessen en als hij 's nachts kwam voor een fles, deze wel geven. Prima, de ene keer krijgt hij wel die fles, en de andere keer niet. Overigens geef ik wel 4 x 180+6
Ik geef nu sinds een week ook 4x 180/6 ipv 5x 180/6. Ik heb de laatste fles laten vervallen en slaapt ze ook gewoon tot 8uur, wat ze dus met 5 voedingen ook deed. Ik denk dat ze wel genoeg voeding krijgt nu, want anders zou ze wel wakker worden 's nachts.... Ze is idd 4.5 maand en ik denk iets van ruim 6.5 kg. We mochten ook 4x 210/7 geven, maar dat vind ik nog zoveel..
ik vond ook dat ze te weinig dronk maar mevrouw groeide in een maand tijd 7 cm! en gemiddeld 200 gram per week komt er wel aan. Dat is dus prima ook al 'moet' ze eigenlijk al meer drinken. De afgelopen 2 dagen drinkt ze haar flessen van 150 ml wel uit!. Ze geeft dus zelf aan dat ze meer trek heeft. Ga anders wel 180 aanbieden...kijken of ze dat wilt. Ik denk dat ik het inderdaad nog heel even zo hou met haar laatste voeding. bedankt voor jullie berichtjes!