wakker maken voor laatste voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Upkedupke, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik heb de vraag ook bij de voeding deskundige neer gelegd maar ben ook beniewd naar jullie ervaringen hiermee.

Mijn zoontje van nu 10 weken en 5 kg is sinds een aantal weken over op flesvoeding.
    Bij de borstvoeding dronk hij iedere 2.5 tot 3 uur. Snachts liet hij er ongeveer 5 uur tussen.
    Ik ben nu aan het goochelen voor een goed schema binnen zijn behoefte.
    Hij drinkt zijn flessen wisselend leeg. Ik biedt overdag meestal 120 cc aan, maar die drinkt ie lang niet altijd leeg. In de avond drinkt hij wel 150 cc. Hij zit nog steeds op 7 voedingen.
    Mijn vraag gaat echter over de avondvoeding. Als ik mijn zoontje namelijk wakker maak voor een fles om 23 00, drinkt hij ongeveer 100cc. Helaas wordt hij dan na 3 uur weer wakker. Hij heeft dan 2 slaapjes van 3 en 3,5 gehad. Daarna gaat hij ook verder met 3 uur tussen de flessen.
    Als ik hem zou laten liggen weet ik dat hij ongeveer 5 uur slaapt, alleen hebben we dan gegarandeerd 2 nachtvoedingen.

het cb zegt simpelweg naar 5x150/5. Maar die 4 uur ertussen redt hij echt niet. rekken met speentje gaat niet. Hij krijst alles bij elkaar als hij honger heeft.

Wel of niet wakker maken dus?

2. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meis,

Ik heb n zoontje van 7 weken... Vind het ook lastig... Maar hier altijd om 19 uur laatste fles... Dan niet meer wakker maken... Hij komt dan om half 1 meestal... Maak ik hem wakker schiet ie gelijk in zn drie of vier uur modus... Eerst kwam die om 23 uur maar nu al anderhalf uur later! En dan meestal om 4 uur...tis puzzelen maar voor mij en hem werkt dit en dan hopen dat ie vanzelf 1 voeding laat vallen...

3. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hij zit trouwens op 6 voedingen.. Sochtends redt hij vier uur niet... Dus is het 0730 dan 10.30 dan 1430dan 1830 of 19... Ik voede eerst ook op verzoek... Maar kreeg n heel onrustig kind.. Dus tot 19 uur in schema daarna laat ik hem zelf bepalen.

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier zat het wisselpunt bij 10 weken. Hij ging snachts langere nachten maken.
    Mijn advies is daarom dus ook gewoon 120 aanbieden. En laten slapen na 20.00. Vanaf dan zelf laten komen. En het kan dan zijn dat je op twee nacht Voeding uitkomt. Het voordeel is:jij kan zelf wel optijd naar bed.

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier is om half 10 de laatste fles hij is dan ook meestal wakker. Zo slaapt hij door tot 6 a 7 uur sochtends. Als wij gingen wekken voor de laatste fles zat er ook 4 uur tussen. Hij is 7 wkn

6. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Statusupdate:

gister om 20.30 150 cc gehad. Om 1.20u weer 120 cc. Om 5 uur weer een flesje waarvan hij er 80 heeft gedronken.
    Afgelopen nacht kwam hij uit op 18.15u. Hij heeft toen 150 gedronken. Na het spelen is hij in bad geweest en heb ik hem om 19.30 Nog een flesje van 60 cc gegeven. Daarna is hij naar bed gegaan. Om exact 1.20 weer een flesje van 110 gedronken. Om 5.25 weer een flesje, toen dronk hij er maar 40. Daarna was hij wakker. Erg leuk om half zes....
    overdag lukt het nu om er 4 uur tussen te krijgen. Ook als hij niet de 150 cc heeft gehad. In totaal kom ik wel op ongeveer 750 cc (poeder niet meegeteld).
    Het lijkt er nu op dat hij 1.20u als wekkertje heeft. Want het maakt dus niks uit of hij eerder of later naar bed gaat.
    Nu nog proberen om die minifles vroeg in de ochtend te verlaten naar bijv 6.30.

Deel Deze Pagina