wakker maken voor laatste voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maaike4, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,
    Onze meid krijgt flesvoeding en slaapt met name vroeg op de avond erg goed. Als ik haar rond 20-21 uur voed, blijft ze zo'n 5/ 6 uur weg. Nu heb ik al een paar keer geprobeerd haar om 23.00 te voeden, dan maak ik haar wakker en haal ik haar uit een diepe slaap. Met het gevolg dat ze niet goed drinkt en ik haar 3 uur later weer heb.
    Ze is nu net 9 weken oud. Wat kan ik het beste doen, haar toch wakker blijven maken of gewoon haar ritme volgen en wachten tot ze door gaat slapen.

Als ik haar ritme volg, is haar dagritme ook telkens anders, ik houd wel minimaal 4 uur aan, maar alles is afhankelijk van hoe laat ze 's nachts komt. Als ze komt, dan komt ze daarna meestal 4 uur later.

Ben benieuwd of jullie dit herkennen.

Groeten,
    Maaike

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat hebben wij ook gehad. Of we nu om zeven of om elf uur de laatste fles gaven, om drie uur 's nachts kwam ze toch weer. We lieten de voeding van elf uur weg. Toen ze ong. 10 weken was hebben we het nog eens geprobeerd. Ze krijgt nu de laatste fles om elf uur en slaapt dan door tot zeven uur 's morgens.

Ik zou dus de fles van elf uur even overslaan en het over een a twee weken nog eens proberen.

3. novanne

novanne Niet meer actief

Hier hetzelfde

Sara kreeg en krijgt een flesje om 18.30/19.00 uur. Dan gaat ze slapen en valt meteen in diepe slaap. Een tijdje lang maakte het inderdaad geen verschil of ik haar dan liet slapen of nog om 23.00 uur wakker maakte. Ze kwam gewoon rond ene uur of 4 's nachts weer. Maar ja die voeding van 23.00 uur had (en heeft) ze volgens mij toch wel nodig want van 19.00 uur zou ze nooit in een keer gaan doorslapen tot 06.00 uur.
    Dus ben ik doorgegaan met Sara wakker te maken om 23.00 en nu slaapt ze, bijna altijd, door.
    Denk dat het goed is die fles van 23.00 uur erin te houden. Kindje went daar aan en anders blijven ze, denk ik, heel lang 's nachts komen.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij hebben wel steevast Siem wakker gemaakt, om hem te laten wennen aan dat ritme. Op CB zeiden ze dat hij anders teveel gaat wennen aan het idee dat het na de fles van 19 uur al nacht was. Terwijl de nacht natuurlijk echt begint na 23 uur en dan mag hij lang slapen.

Hij slaapt nog steeds goed na de fles van 19 uur, maar hij is ook goed gewend aan de fles van 23 uur en hij hoeft 's nachts geen flesje meer. Hij wordt tevens minder vaak wakker, soms alleen omdat hij z'n speentje wil of gewoon eventjes alleen is, wanneer hij wakker is geworden.

Om 7 uur krijgt hij weer de eerste fles, maar soms moeten we hem zelfs daarvoor wakker maken.

Succes!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb Jarissa nooit wakker gemaakt voor een fles. En ze is toch al heel snel gaan doorslapen.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik had dus ook het zelfde probleem. ikk maakte tamer ook wakker rond 23.00 uur en dan ging hij meestal huilen. wat ik toen deed was dat ik hem op zijn rug gelegde ne gewoon al slapend de fles in zijn mond deed en hij dronk de fles leeg. en hij sliep gewoon verder.

7. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ik heb sverre ook niet meer wakker gemaakt en al heel snel daarop sliep hij ook door van 7 tot 7

Deel Deze Pagina