wakker maken voor laatste voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maaike4, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,
    Onze meid krijgt flesvoeding en slaapt met name vroeg op de avond erg goed. Als ik haar rond 20-21 uur voed, blijft ze zo'n 5/ 6 uur weg. Nu heb ik al een paar keer geprobeerd haar om 23.00 te voeden, dan maak ik haar wakker en haal ik haar uit een diepe slaap. Met het gevolg dat ze niet goed drinkt en ik haar 3 uur later weer heb.
    Ze is nu net 9 weken oud. Wat kan ik het beste doen, haar toch wakker blijven maken of gewoon haar ritme volgen en wachten tot ze door gaat slapen.

Als ik haar ritme volg, is haar dagritme ook telkens anders, ik houd wel minimaal 4 uur aan, maar alles is afhankelijk van hoe laat ze 's nachts komt. Als ze komt, dan komt ze daarna meestal 4 uur later.

Ben benieuwd of jullie dit herkennen.

Groeten,
    Maaike

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier twee vroege doorslapers dus kan je alleen maar zeggen wat ik zou doen als ik jou was
    ik zou het ritme volgen van jouw kindje
    je zegt zelf als ik haar wakker maak drinkt ze niet goed en komt ze na 3 uur weer dus dat schiet ook niet op
    ze is er nog maar net en is bezig haar eigen ritme op te bouwen ik zou het lekker even aankijken hoe zij het wil

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou gewoon de laatste fles niet geven.. Je haalt haar uit haar diepste slaap en dan drinkt ze ook nog niet zo goed? Gewoon niet meer doen dan. Kijk als ze niet veel drinkt op n dag, dan zou ik t wel doen.

En t ritme bepalen ze zelf.. ;) :)
    Hier nog steeds niet echt n vast ritme dus..

4. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ben ik het helemaal mee eens....gewoon zelf laten komen.
    Er komt vanzelf een dag dat je s'morgens wakker wordt en ze de hele nacht doorgeslapen heeft.

5. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Als de kleine goed groeit lekker laten slapen.

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ja én nee.. Mijn kereltje groeit goed maar ik kan hem nog niet van de laatste voeding halen. Hij drinkt te weinig voor zijn gewicht (is 6,8 kilo en krijgt nog steeds 5 keer 165cc aangeboden. Laat vaak wat, meer dan 30 cc, staan). Ik weet zeker dat hij zou doorslapen tot 07uur als ik die laatste niet meer zou geven maar ik vind dat hij te weinig binnen krijgt. Hij krijgt ook nog geen bijvoeding.

Volg je gevoel, en probeer het ritme van je kind te ontdekken

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Doe deze dicht... hij staat er dubbel.

Groetjes,