Beste Saskia en Mirjam, Onze kleine man is nu net 2 weken oud en heeft best last van krampjes. Heeft ook meerdere spuitluiers per dag. Bijna na elke voeding wel. Hij heeft nu sinds een dag of 5, 6 ook luieruitslag. Ik voed op verzoek, en dat is gemiddeld elke 2 a 2,5 uur. Ook 's nachts. 's nachts geef ik hem eerst 1 borst, na een minuut of 10 valt hij in slaap. Ik wacht dan een kwartiertje ongeveer, dan verschoon ik zijn luier. Hij wordt dan wakker en krijgt daarna de andere borst. Echt veel drinkt hij aan de 2e borst niet, het is meer om weer even in slaap te vallen. Na 2,5 uur begint het weer van vooraf aan. Overdag geef ik hem de 2e borst niet. Ik verschoon zijn luier na het voeden, leg hem dan wakker in de box of hij ligt lekker met mij te knuffelen. Is 2,5 uur tussen een voeding niet te kort? Soms komt hij na een uur alweer. Hij drinkt de eerste 10 min wel redelijk door, daarna af en toe een slokje. Laat soms ook los of klemt zijn kaken flink rond mijn tepel. Ik zit op zo'n 14 voedingen per dag. Zijn er nog voedingsmiddelen die ik echt beter niet kan eten/drinken ivm de krampjes? De ene zegt van niet, de ander zegt van wel. Ik drink geen cola, rook niet, ben wel gek op zoetigheid. Ik merk wel dat ik het lastig vind om goed te eten en te drinken. Probeer wel dagelijks groente en fruit te eten, brood, aardappels of pasta. Maar dit lukt niet altijd. Ik heb ook Infacol in huis. Kan ik dit nu al geven tegen de krampjes? Heeft dit effect op zijn ontlasting? Sorry, het is nogal een verhaal geworden. Bedankt alvast voor uw hulp. Groetjes Sabrine
hoi Sabrine het is normaal dat een baby krampjes heeft, de darmen zijn nog niet uitgerijpt en dat geeft krampjes. De ene baby heeft er meer last van dan de ander, het kan zeker duren tot ze 3 maanden zijn, in die tijd zijn er periodes dat er meer of minder last is. Het aantal voedingen is prima, niet teveel. Je kindje mag het zelf aangeven. Je kindje zou nu minimaal 6 natte plasluiers per 24 uur moeten hebben en de spuitluiers mogen er meerdere per dag zijn. Luieruitslag komt vaak voor, probeer hem na het verschonen even bloot te laten, hoeft maar paar minuten, maar billen laten drogen aan de lucht scheelt echt enorm. Goed insmeren ook, met sudocreme bijvoorbeeld of bepanthen. Ik geloof zelf niet zo in infacol. Je hoeft geen eten te laten staan, je mag alles eten en drinken. Liever niet meer dan 3 koffie of cola ( in totaal) per dag. Neem er een multivitamine bij, en probeer ook voldoende groente en fruit te nemen, je moet goed voor jezelf zorgen! Bij meer vragen mail ons gerust! Mirjam