Beste, Mijn zoontje heeft met 4maanden medicatie gekregen voor reflux. Het ging direct stukken beter met hem, al was het wel met ups en downs, met name snachts. Nu leek hij dit weekend weer heel veel last te hebben ondanks zijn medicatie. Ik was zelf ook weer gestart met melk drinken (ik geef bv), dus legde ik de link naar een koemelkallergie. Direct gestopt met melkproducten en mijn zoontje ging steeds beter slapen gedurende 3 nachten. Echter vannacht was het weer bal, hij huilde veel en leek vooral buikpijn/krampjes te hebben. Hij is inmiddels ruim 6 maanden oud.. Kan dit nog een restant van koemelkallergie zijn? Het rispt hem ook nog steeds een tijdlang op en met name tijdens drinken hoor je de darmen weer. Zo ook vannacht. Alvast bedankt voor je hulp!
Beste Flubje, Het zou inderderdaad zo kunnen zijn dat je kindje gevoelig is voor koemelk. Je hebt er al goed aan gedaan om weer te stoppen met koemelk maar het kan soms nog even doorwerken of misschien heb je per ongeluk iets gegeten waar koemelk in zat. Wanneer je kindje last blijft houden kun je beste even contact opnemen met je arts. Verder onderzoek van je kindje is dan wel noodzakelijk en eventueel kan hij je doorverwijzen naar een diƫtist die je kan helpen bij het volgen van een koemelkvrij dieet. groet, Anne