fles steeds sneller leeg!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Daantje57, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon drinkt bv en fv. Zijn flessen krijgt hij met de kleinste speen van avent, nummer 1. Maar die flessen gaan steeds sneller leeg! Vanmiddag had hij 150/5 in 6 minuten op!! Natuurlijk is hij daarna niet tevreden.

Ik heb al johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar daar krijgt hij buikpijn van.

Nu vroeg ik me af of hij misschien gewoon heel veel honger heeft en ik hem te weinig geef... hij krijgt tegenwoordig helaas vaak weer 6 voedingen (ik doe dan 1 van de flessen 150/5 en 2 flessen 180/6 en 3x bv).. ik ben bang dat de bv misschien terugloopt en hij daarom misschien hongerig is en daarom zo snel drinkt?

en een andere vraag... wanneer is het verstandig om over te stappen op opvolgmelk?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Daantje57,

Ik zie dat jouw zoontje 6 maanden is. Vanaf 6 maanden kun je overstappen op opvolgmelk.

Geef jij je zoontje al bijvoeding? Misschien is hij hier aan toe? Je kunt beginnen met fruit en/of groente. En je kunt rijstebloem toevoegen aan een flesje.

Vanaf 6 maanden adviseren wij zo'n 3 of 4 flesjes van 180 ml/6.

Groet,
    Anne

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hij krijgt al elke dag een half stuk fruit en groente met een aardappeltje.... maar ook 6x melk dus. omdat er daar 3 bv van zijn, is het dan anders? hij blijft gewoon huilen snachts tot hij de borst krijgt, dus die voeding kan er niet af, savonds om 12 uur maak ik hem wakker, misschien kan ik die voeding het beste proberen te laten vervallen?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Daantje57,

Borstvoeden mag op verzoek, het is geen probleem om hem 3x borstvoeding te geven. Het is vaak even puzzelen. Misschien kun je aan zijn laatste flesje in de avond een paar schepjes rijstebloem toevoegen om te kijken of hij dan doorslaapt.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina