Hallo meiden, Ik weet even niet meer hoe ik een goed schema op kan zetten voor mijn dochtertje. Momenteel geef ik haar 120 ml water en 4 schepjes voeding wat dus uit komt op 135 ml. Hoeveel flessen mag zij dan op een dag en hoeveel uur moet er minimaal tussen zitten en maximaal? Bij haar laatste fles doe ik ook 3 schepjes Johannesbroodpitmeel om haar proberen door te laten slapen. Daar zijn we gisteren mee begonnen ( geen succes toe nu toe ) maar wie weet vanavond wel Nu heeft ze om 12:45 haar voeding gehad, hoe kan ik dan het beste door gaan? Veel liefs Starry en Irem
Leeftijd Borst Flesvoeding(*) En verder.. 0-6 wkn 6-7x 7x80 of 6x120 ml Bij borstvoeding vitamine K en D 6-8 wkn 5-6x 6x120 of 5x150 ml Bij borstvoeding vitamine K en D 2 mnd 5x 5x 150-180 ml Bij borstvoeding vitamine K en D 3 mnd 5x 5x 150-180 ml Bij borstvoeding vitamine D (geen K meer) 4-5 mnd 5x 5x 150-180 ml Bij borstvoeding vit. D Eventueel: vruchtensap of gepureerd fruit 2 eetl gepureerde groente zonder zout pap van flesvoeding met rijstebloem 6 mnd Naar behoefte 3 - 4 x 200 ml Bij borstvoeding vit. D 1x pap van 200 ml opvolgmelk met rijstebloem fruithapje warme maaltijd (fijngemaakte groente, geprakte aardappel, rijst of bonenpuree) Tussendoor evt. water, verdunde vruchtensap, slappe thee 7-8 mnd Naar behoefte 1 - 2 x 200 ml Bij borstvoeding vit. D 2 x pap van opvolgmelk of bruinbrood met opvolgmelk fruithapje warme maaltijd (3 eetl groente, 1-2 geprakte aardappel, rijst/pasta/peulvruchten, 1 eetl gemalen vlees/vis/kip/ei, jus of klontje dieetmargarine) Tussendoor evt. water, verdunde vruchtensap, slappe thee, kinderbiscuit, soepstengel, broodkorst of rijstewafel 9-12 mnd Naar behoefte 1 - 2 x 200 ml Bij borstvoeding vit. D 2 x broodmaaltijd met dieetmargarine en beleg, een beker opvolgmelk of pap van opvolgmelk fruithapje warme maaltijd (zie 7-8 maanden) evt. yoghurt toe Tussendoor: zie 7-8 maanden En van Johannesbroodpitmeel wordt de voeding dikker als het is goed is heeft het niks te maken dat het beter voed. ik weet dat niet zeker.
Volgens het bovenstaande schema dus 5 flessen van 150/5 07.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Misschien zoiets?
5 flessen van 150 gaat er nog niet lukken want 120 krijgt ze nog niet op. Ik doe dus 120 ml aan water in de fles en dan 4 schepjes melk en dan giet ik het af naar 110 en de fles erna giet ik af op precies 120 want 135 ml is nog teveel dan komt het er weer uit a.s. dinsdag moet ik toch naar het cb en dan vraag ik het ook nog wel even aan hun, dan weet ik meteen ook hoeveel ze weegt. En het cb zei tegen mij dat Johannesbroodpitmeel een wat voller gevoel geeft want s'nachts word ze nog wakker maar krijgt dan haast geen fles op vandaar de Johannesbroodpitmeel.
Dan zou ik 5 flessen van 120/4 aanhouden en geven waar ze behoefte aan heeft. Zonodig kun je dan later altijd nog bijmaken. Moet je steeds vaker voeding gaan bijmaken dan zou ik proberen om 150/5 te gaan geven.
mijn meissie zit nu op 4 a 5 flessen van 180/6 (200cc dus) haar schema gister: 1uur 09.30 uur 13.30 uur 17.30 uur 20.30 uur normaal krijgt ze dan tussen 23 en 24 uur nog een flesje maar ik ben in slaap gevallen en Jenna heeft doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen