dreumes drinkt te weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sietske, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    mijn zoontje van 1 drinkt veel te weinig.

op het moment drinkt hij 's ochtends een fles pap van 200ml
    bij zijn middag eten drinkt hij een fles van 120 waar hij maar 80 van op drinkt.
    ook van zijn avond fles drinkt hij maar 80ml

Ik probeer hem tussendoor wel te laten drinken maar dat is gewoon veel te weinig. hij wil niet uit een tuitbeker drinken maar gewoon uit een glas. hij neemt dan een paar slokken (+/- half thee glas) en duwt het glas dan weg.
    vaak laat hij het ook gewoon weer uit zijn mond lopen.
    sinds gisteren kan hij uit een rietjesbeker drinken, maar vandaag liet hij alles weer uit zijn mond lopen.

we hebben geprobeerd thee en rosvicee.

hoe kan ik hem stimuleren om meer te drinken? wat kan ik hem nog meer geven, wat hij misschien lekkerder vind?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Een kindje van 1 jaar heeft ongeveer 750 ml drinkvocht per dag nodig, dit is inclusief 300 ml melkproducten. Wat melkproducten betreft krijgt hij ongeveer 350 ml binnen dus dat is prima.
    Wat betreft het drinken is het advies je zoontje op vaste tijden wat aan te bieden, zo ontstaat er voor hem een ritme en herkenbaar patroon. Het is goed dat je thee en roosvicee geeft, misschien kun je slappe thee met een scheutje melk, water of diksap proberen.

Succes,
    groeten Astrid

Deel Deze Pagina