Wakker maken voor voeding??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tralalala, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    #1 Tralalala, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Hey dames,

ik heb even een vraagje aan jullie. Ons knulletje krijgt borstvoeding en dat gaat echt super. We merken nu alleen al een aantal dagen achter elkaar dat hij overdag makkelijk 4 uur tussen twee voedingen laat zitten (slaapt dan gewoon 4 uur achter elkaar door) terwijl hij 's nachts om de 2,5 uur komt. Wat vinden jullie, overdag na een uurtje of 3 wakker maken? Zou dat effect hebben op zijn nachtrust? Het zou zo fijn zijn als hij 's nachts ook wat langer slaapt!

Ik weet wel dat zo'n kleintje van anderhalve week oud nog geen ritme heeft en dat verwachten we ook niet, maar ik vraag me af of zijn lange slaapjes overdag misschien zorgen voor minder rust in de nacht ofzo..

Aan de ene kant wil ik graag op verzoek voeden, dus wachten tot ie zelf wakker wordt, maar als ik het een beetje kan sturen door hem wakker te maken (wat ik eigenlijk een beetje zielig vind..) zou dat ook wel prettig zijn....

Wat vinden jullie??

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik zou hem wel wakker maken, zodat hij uiteindelijk besef krijgt van dag en nachtritme.
    Als je het zo laat, dan gaat hij het waarschijnlijk omdraaien.
    Dat is ook heel normaal voor kleine kindjes, maar je kunt hem wel een beetje leiden in zijn ritme.
    Het beste lijkt me om hem overdag na 3 uur wakker te maken voor voeding, en kijken of je er s' nachts net wat langere tijd tussen kunt krijgen.

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb mijn dochter alleen de 1e 2 weken wakker gemaakt voor een voeding. Met 3 weken sliep ze s'nachts al door en overdag werd ze zelf wakker voor de fles. Als ze niet wakker wordt dan laat ik haar gewoon slapen. Dan is ze blijkbaar nog slaap nodig :) Ze wordt ook erg boos als ik haar wakker maak en ze is dan niet te genieten haha. Als ze honger krijgt wordt ze heus wel wakker :)

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik denk dat ik hem inderdaad de komende dagen wakker ga maken (vind ik echt zielig :)) om zijn dag-/nachtritme om te gooien. Dan blijft het voor papa en mama ook leuk ;)

Hij heeft nu ook 4,5 uur geslapen, is wel erg lang...

Qua aantal voedingen zit het wel goed denk ik overigens, hij zat na een week al boven zijn geboortegewicht dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat je hem beter wakker kan maken, en op die manier in ieder geval het slaapritme op "dagstand" te zetten.
    Dat is nog geen garantie dat ie er dan s'nachts meer tijd tussen gaat laten maar je verhoogt de kans wel, ook doordat hij dan overdag meer drinkt.
    Super dat je voed op verzoek, maar die eerste periode is het voor je productie wel goed als je er niet langer dan 3 uur tussen laat zitten overdag.
    Op hoeveel voedingen zit je nu?

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Borstvoeding'

7. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    wij hadden ook zo'n ventje, en hij heeft er nog een handje van hoor. Maar wij hebben hem overdag dus echt om de drie uur wakker gemaakt in het begin en soms wel vaker.

In het begin was hij snachts lekker wakker tussen de voedingen door en overdag sliep hij als een os wij moeste dus ook echt het ritme zien te vinden met hem. want dag en nacht leek totaal het tegenovergestelde van ons ;)

Hij drinkt nog steeds beter snachts dan overdag, maaaaaar hij slaapt snachts wel als een os tussen de voedingen door. en overdag is hij lekker wakker ;) Dus het komt wel maar het heeft echt tijd nodig..

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik zou hem wel wakker maken om de drie uur. Ons meisje melde zich ook niet of pas als ze echt honger had waardoor mij borstvoeding terug liep en ons meisje ineens afviel. Moesten bijna bijvoeden met flesvoeding, toen gauw een kolf geregeld en gaat nu goed.

Deel Deze Pagina