wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudje10, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik zeg ook: wakker maken!
    Die kleintjes moeten overdag niet meer dan 4 uur en 's nachts niet meer dan 6 uur tussen een voeding hebben zitten i.v.m. bloedsuikerspiegel. Bovendien hebben ze de melk echt nodig om goed te groeien.

Die voeding gaat er vanzelf wel af, misschien kan je het wel zo uitmikken dat je net een uurtje eerder die laatste voeding geeft?

Groetjes Six

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens het cb hier hoeft er vanaf 2 maanden en een goed gewicht geen 6 uur meer tussen te zitten 8 uur was ook prima

3. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Hier was het om 23.00 de laatste fles en dan om 06.00 de eerste en nick sliepm daarna niet meer en hij is van de eene op de andere dag van 23.00 tot 08.00 gaan slapen en toen moesten wij de fles van 23.00 gaan laten vallen en toen sliep hij van 18.30 tot 08.00 en daqt doet hij nog steeds soms wel eens van 18.30 tot 08.45

4. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Volgens mij legde ik Helena altijd nog even aan voor ik zelf ging slapen rond een uur of tien. Ze dronk dan eigenlijk slapend!
    Ik heb nog heel lang vijf tot zes voedingen gegeven (tot ze zes maanden was) toen ben ik begonnen met bijvoeden en werd het aantal borstvoedingen minder.
    Ieder kindje heeft een ander drinkpatroon.
    Ik merkte des te meer ik het ging sturen, des te minder ervan klopte...vooral in het begin. Dan werd ze dus juist midden in de nacht wakker.
    Succes.
    Je kunt dit soort vragen ook stellen op het borstvoedingsforum. Het heeft mij erg geholpen.

5. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    op de doos van nutrilon staat geschreven dat als ze
    6 kilo zijn je over mag gaan naar 4 voedingen. mijn dochter is 10 weken 5 kilo krijgt nu 5 voedingen van 180cc de laatste krijgt ze om 23.00u en de eerst rond 8.00uur

6. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Collin is nu net 7 weken en ik maak hem om 23 uur wakker voor de laatste fles. Hij zit nog op 6 voedingen. 5 Voedingen redt hij nog niet...

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij maken Femke ook niet echt wakker om 23.00 uur, nu geven we de fles wat eerder, maar we tillen haar op en geven haar het flesje zonder wat te zeggen en meestal slaapt ze lekker door. Af en toe wordt zewel eens echt wakker, maar dan slaapt ze snel weer.
    Het advies is tot 5 maand 5 voedingen, maar idd elk kindje is anders, dus sommige beebs zitten met 4maand al op 4 voedingen. Met 2 maand is dat erg vroeg, en niet aan te raden.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.326
    36.186
    113
    @patricia: het klopt niet altijd wat op de doos staat, ons zoontje was bij de geboorte al 5 kilo, maar kon toen natuurlijk niet maar 5 voedingen per dag krijgen. Dus het heeft ook wel met de leeftijd te maken.

Deel Deze Pagina