heeeeel veel (steeds meer) kleine rode bultjes en vlekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door niva, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mijn dochtertje heeft enorm veel rode bultjes en vlekjes en pukkeltjes en een beetje 'gebarsten'huidje op haar wangetjes (heel klein, maar toch) Haar gezichtje is helemaal bont en rood en ziet er enorm geirriteerd uit. Ze heeft dit ook boven op haar hoofdje en het lijkt steeds erger te worden. (begon als af en toe een klein pukkeltje, normale baby-acne..maar ze zit er nu ónder)

Over twee weken gaan we met haar naar de Kinder arts om een allergie uit te sluiten, maar heeft één van jullie een idee wat het kan zijn? En dan vooral: wat doe ik er tegen?

Vaseline, bepanthen en sudocreme werken niet

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Koemelkallergie?

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ja dat dacht ik ook al koemelkallergie.

4. Niet meer actief

Hey Niva,

Het zou inderdaad een koemelk-allergie kunnen zijn. Schrap eens alle zuivel uit je voeding en produkten waar melk inzitten (en dat zijn er stiekem toch nog al veel, dus kijk eerst maar op de verpakking). Dan kan je zien of het minder wordt.

Ruben had de laatste week ook helemaal kapotte wangetjes, maar ik ben er achter gekomen dat dat uitgesmeerde zure melk is wat hij af en toe terug opgeeft en dat lekker uitsmeert over zijn wangetjes. En dat gaat dus bijten (niet nu meteen gaan denken dat ik zijn gezichtje nooit poets ;), maar hij wil ook wel eens stiekem spugen,als hij lekker ligt te spelen in de box). Bij mij hielp een vaseline-zalf van de huisarts heel goed. Maar jij zei dat je dat al geprobeerd had. Dan zou ik gewoon proberen of het inderdaad geen koemelk-allergie is. Sterkte meid!

Liefs, Tanya

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Je kunt eens een haverzemelenbadje proberen. Werkt iets beter dan tarwezemelen en is verzachtend voor de huid. Kun je bij de natuurwinkel halen. Paar lepels in een oude zakdoek of sok doen en die dichtbinden en als een soort theezakje in het badje doen. Hier werkte het goed bij pukkeltjes enzo, zag gelijk minder geïrriteerd eruit. Al lijkt het me inderdaad dat het wat anders is dan wat babypuistjes, het kan tenminste geen kwaad.

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    thnxxx voor jullie reacties!

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Haai Tan :) Ja je had het daar in het juli mama's forum al eens over gehad, dus toen ben ik daar extra op gaan letten (en eerst dacht ik ook dat dat het was omdat het ook veel op dr kinnetje zit, dus klinkt logisch dat het van de spuug komt) maar nu ze het ook echt bovenop haar hoofdje heeft (haar hele bolletje zit eronder) denk ik toch dat het misschien niet van de spuug komt.

Met zuivel denk ik er al om, maar zoals je al zegt het zit in zóóveel producten stiekem verstopt...Toch is het erger als ze gedronken heeft, dus t zou best kunnen dat het door iets in mijn voeding komt.

Jullie bevestigen in ieder geval al een beetje waar ik ook 'bang'voor ben.
    Ik had eigenlijk gehoopt dat iedereen meteen zou roepen ; oww da's heel normaal bij baby's ;)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Geef je borstvoeding?

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006