kramp of honger?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lizzke, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzke

Lizzke Nieuw lid

21 jan 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 12 weken oud en heeft erg veel last van krampjes. hij is eigenlijk vooral s middags onrustig, maar ook altijd elke ochtend om half 6. Echter is hij de laatste paar dagen ook steeds om 01:00 onrustig terwijl hij om 22:00 zijn laatste voeding heeft gekregen. Hij krijgt 5x150cc(5) , dus flesvoeding. Nu weet ik echter niet of dit dus door de krampjes is of dat hij toch honger heeft. Ik betrapte hem er laatst op dat hij toch gedurende de dag ook meer honger leek te hebben. Toen heb ik maar voeding voor hongerige babies geprobeerd te geven en paar scheepjes door zijn normale voeding. Dit lijkt dus niet te helpen, want hij is weer wakker om 01:30. Dus heeft mijn zoontje nu honger of kramp!? De symptomen zijn bij hem ook wel en beetje hetzelfde. Hij smaakt en wil zin speentje graag aannemen..

Iemand een idee?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou gewoon eens proberen hoe hij reageert als je hem een klein flesje geeft 's nachts. Gaat hij dan rustig slapen, weet je dat het honger is.

Overigens kun je krampjes meestal wel van honger onderscheiden, hij trekt zijn beentjes dan op, trekt een moeilijk gezichtje en huilt. Ook kun je het voelen op zijn buikje, is dat gespannen, zijn het krampjes.

Wat goed is voor krampjes (buiten de evt. druppeltjes, het fietsen met de beentjes en hem bij je dragen) is niet teveel voeding in een keer. Ik zou hem eens proberen op verzoek te voeden, dan is de kans groot dat hij vaker wil drinken, maar minder. Bijv. 6 keer 120/4.

3. Lizzke

Lizzke Nieuw lid

21 jan 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie. Ik denk inderdaad dat het toch krampjes zijn. Hij trekt veel met zijn beentjes en zijn buikje voelt zeker gespannen aan. Hij heeft ook altijd wat last met poepen, dus ik denk dat dat de oorzaak van zijn krampjes wel grotendeels zal zijn. Ik heb alles al in huis (dr Brown flessen, druppeltjes etc.) maar het wil maar niet echt beter worden. Ik zal vandaag beginnen weer met 6x120 (4) en kijken hoe dat gaat. Ik heb hem wel al steeds een klein flesje 's nachts gegeven, maar ik heb dus het idee dat hij al best door kan slapen, maar dit alleen niet doet doordat hij wakker wordt van zijn krampjes. Best wel lastig..
    Hij is nu 12 weken en de krampjes zouden zo langzamerhand wel minder moeten worden denk ik? Ik hoop het in ieder geval, vooral voor hem hoor, omdat hij er echt bijna de hele dag last van heeft. En ik heb bij hem wel echt het gevoel dat het alleen maar erger wordt.. toch niet echt hoopgevend dus.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Na 3 maanden zijn de hevige krampjes meestal wel voorbij. Hoe is zijn stoelgang? Reageert hij misschien sterk op de voeding die hij krijgt? Welke voeding geef je hem?

5. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Wij zijn ook over gestapt op voeding voor hongerige baby's. Dit na contact met het CB, ze vertelden erbij dat het een paar dagen zou duren voordat we het effect zouden merken. Na 3 dagen merken we idd verschil en na 5 dagen helemaal! Of het krampjes zijn of honger kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar geef voeding voor hongerige baby's iig de tijd!
    Verder hebben wij kindicol druppels van vsm om de ontlasting zachter te maken, helpt prima!

6. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kramp komt meestal half uur na voeding. Je kan ook een osteopaat bezoeken. Wij gebruiken abc dophilius.

Deel Deze Pagina