erg verkouden of??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door paars, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Mijn zoontje is vandaag precies 11 weken!
    Sinds gister al niet lekker..
    Drinkt zn flesjes niet meer leeg.
    Normaal geef ik 5 flesjes van 180/6 snachts slaapt hij al lekker door.
    Gister liet hij zo bij elk flesje gemiddeld wel 50 staan en de laatste fles zelfs 100.
    Vandaag ook heel erg hoesten, hij hoest zn longetjes bijna uit zn kleine lijfje
    echt met zo´n zwaar (rochelend) geluid, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
    Hij slaapt ook al de hele dag en als ie wakker is huilt hij..
    Hij heeft ook al niet gepoept sinds eergistermiddag.
    Hij heeft gelukkig geen koorts...
    Hoe kan ik hier het beste mee handelen??? gewoon in een warm bedje met kruikje etc?? en wat warmer aankleden dan normaal??

Of zou dit misschien bij een kma horen?? Wij hebben eind deze maand allergietesten in het ziekenhuis voor kma.. hij krijgt al friso ha en daar doet hij het wel veel beter op dan andere voeding.. maar de klachten zijn nog niet helemaal over.
    De kinderarts zegt dat het bijna onmogelijk is dat hij dit heeft omdat dit niet in familie voorkomt..
    We krijgen nu wel die testen omdat we 2 weken geleden geprobeert hebben met de normale voeding en na 2 flesjes wat het gelijk weer helemaal mis!

Dus vraag me eigenlijk af of dit gewoon een normale verkoudheid kan zijn of dat dit ook misschien bij een kma hoort???

Groetjes!!

2. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    als ik het zo lees, lees is geen kma. Zit het in de familie? Heeft hij uitslag bijv.
    Ik denk zelf gewoon verkouden in combinatie met de 12 weken sprong mogelijk.
    Sprongetje: slecht eten/drinken, veel huilen, slecht slapen, hangerig, niet goed kunnen spelen etc.

Gr Karin

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gefeliciteerd met 11 weken! Weer een mijlpaaltje.

Allereerst.. ik ben geen arts dus ik zeg iets wat niet wetenschappelijk onderbouwd is en ik kan je kindje niet door het scherm heen zien. Het klinkt als een heftige verkoudheid en misschien zelfs pseudo kroep. Ik krijg niet het idee dat het met de kma te maken heeft maar misschien dat mama's die hiermee ervaring hebben, dat beter kunnen zeggen. Goed opletten dat je kindje wel blijft drinken (wat minder drinken is niet zo erg). Je kunt bijvoorbeeld wat vaker kleinere hoeveelheden aanbieden. Drinken is erg vermoeiend als je zo verkouden bent en dan zijn kleine flesjes makkelijker. Wordt het drinken echt minder ga dan naar je huisarts of weekenddienst. Doe dit ook als je kindje suffig (slapen is wel goed) / apathisch is. Bij rode vlekken ook naar de dokter gaan.

Je hoeft 'm niet warmer aan te kleden dan normaal en ook een kruik hoeft met dit weer niet. Gewoon lekker laten slapen (genoeg drinken!) en knuffels geven. Zorg dat hij uit de tocht ligt en blijf maar even binnen (als dat kan). Moet je naar buiten, doe je zoontje dan maar even een mutsje op.

Als koorts uitblijft en hij blijft wel aardig drinken dan zou ik het een paar dagen aankijken. Als er iets verandert, koorts of niet willen drinken, vlekjes: bel de dokter!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan is ook al een week of twee verkouden. Vooral het hoesten vind ik erg zielig. Soms lijkt hij er bijna in te stikken. :( Het wordt hier wel minder gelukkig. Ben twee keer bij de ha geweest maar die wil liever niets geven. (ben ik het wel mee eens trouwens hoor). Hij vertelde mij dat het echt wel een aantal weken kan duren voor het helemaal over is. nathan heeft ook geen koorts ofzo.

Beterschap!

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Sinds ik friso ha geef zijn de klachten minder...

Klachten voor deze voeding waren...
    Darmkrampen ( echt heel erg hij krijste het uit van de pijn)
    huilen tijdens fles
    veel spugen ( hele flesjes kwamen terug)
    niet meer willen slapen en alleen maar huilen
    ook uitslag op wangen en kinnetje.
    Wat hij nu ook met aanvallen heeft vanmorgen was het nog heel erg.. nu zie je weer bijna niks...

Nu ik ha voeding gebruik zijn die klachten veel minder geworden alleen de uitslag blijft met aanvallen komen..
    Mn mannetje kucht al vanaf de geboorte alleen lang zo erg niet als vandaag...
    Wel komt er astma en bronchites voor in beide families..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Paars... ik snap goed dat je je zorgen maar maar bedenk maar dat heel veel kindjes verkouden zijn. Het is gewoon echt normaal om verkouden te zijn en te hoesten. Het moet natuurlijk geen eeuwigheid duren maar het hoort er wel een beetje bij. Omdat bij jou in de familie brochitus en astma voorkomen kan ik me voorstellen dat je extra voorzichtig bent. Heb je maandag nou nog het idee dat het niet beter wordt, bel dan eens met de ha of je even langs mag komen. Misschien dat hij even kan helpen met het hoesten.
    Je kindje mee nemen onder de douche met lavendel bijvoorbeeld kan helpen het een beetje losser te krijgen. Verder zou ik proberen zo min mogelijk in te grijpen met pilletjes en dingetjes. Maar.. weinig drinken --> dokter bellen!

7. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Haha Ik ben misschien ook wel wat te bezorgd.. maar ik was net zo blij dat het veel beter ging..
    En wat versta je onder weinig drinken..
    Hij is dus 11 weken en weegt zo´n 5700 gram..
    Ik hou precies bij wat hij binnen krijgt en ik zat gister dus op 705 cc en vandaag tot nu toe op 440 en dan moet hij nog 2 flesjes krijgen..

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mij HA zei dat ik me pas zorgen moest maken als hij minder dan 50 cc per keer zou drinken en suf wordt en minder gaat plassen enz.. Dat hij wat minder drinkt is op zich normaal want als ik ziekig ben, eet ik ook veel minder..
    Maar snap dat je bezorgd bent hoor. Hier precies hetzelfde.. Ben niet voor niets al twee keer bij de ha geweest :oops: ;) Als je het niet vertrouwd gewoon even heen gaan. kunnen ze even naar zijn longetjes luisteren enzo.. Mijn ha vond het in iedergeval geen probleem om even te luisteren. Daar was ik moeder voor zei hij :D

Deel Deze Pagina