Zijn er nog kleintjes die nog steeds 3 flessen leeg drinken bij ruim 10 maanden? Lees vooral dat er al een fles af is en dan nog de flessen niet leeg drinken. En wat is jullie schema bij 10 mnd? 8:00 wakker 8:30 180/6 en 6 scheppen Bambix vanuit bord 9:30 uurtje soms 1,5 uur slapen 10:45 een stuk fruit en een paar slokken water of diksap 12:00-12:30 1,5 boterham en 150/5 fles 13:30 uurtje soms 1,5 uur slapen 15:30 een stuk fruit en een paar slokken water of diksap 17:30 warm eten en 100 cc magere yoghurt Tussen 19:15 - 20:00 210/7 fles en daarna tandenpoetsen en naar bed. Soms drinkt hij wel meer dan een paar slokken, gem denk ik en beker op een dag. Blijf het soms de hele dag aanbieden, vooral met warm weer!! De fles bij het brood ben ik nu aan het minderen hij gaat ook accoord met 90 of 120! Maar wat moet ik hem nu geven op dat tijdstip. Heb het idee dat mijn zoontje net zo'n kliko is eet alles wat hij aangeboden krijgt.
Mijn zoontje krijgt nu al 2 flessen. Ik heb zijn fles bij zijn middagboterham weggelaten en in plaats daarvan een extra boterham gaan geven. Hij krijgt er nu dus 2. Voor de rest is zijn schema vergelijkbaar
Ons schema met 10 maanden 08.00 Fles 180/6 met 3 scheppen bambix 10.00 drinken met fruit 12.00 brood met halfvolle melk 15.30 drinken met een koekje 17.00 warm eten + toetje 19.00 drinken 20.00 slapen F wilde rond de 10 maanden bijna geen flesvoeding meer vandaar dat we toen begonnen zijn met halfvolle melk (i.o.m het cb) De laatste fles dronk hij nog maar een paar slokjes van. Dus die hebben we toen laten vervallen.
Mijn zoontje houdt enorm van zijn melk, hij is nu bijna 12 maanden. Dit is zijn schema nu, maar ik wil zelfs zijn fles bij de boterham weer ophogen omdat hij verder weinig drinkt en vaak ziek is en zo krijgtie toch wat extra's binnen. Hij houdt niet van koekjes of rozijntjes ofzo.. 7 uur papfles 180/6 + bambix 10 uur fruit + slokjes sap 12 uur 1,5 boterham + nu nog 120/4 maar ga vanaf morgen weer 180/6 geven dan red hij de middag beter 15 uur koekje (eet hij 2 hapjes van) + sap 17.30 uur warm eten + slokjes sap 19.30 uur 180/6 nu, ga ik weer wat bambix aan toevoegen want hij heeft weer honger 's nachts en is al half 6 wakker en wil dan echt eten! Ik heb met de voedingslijn gebeld en t is echt geen probleem als je kindje langzaam is met flessen afbouwen. De ene is er sneller aan toe en op uitgekeken dan de ander. Ik ben echt van mening dat je kindje het zelf goed aangeeft of hij sowieso die laatste fles nog wel wilt. Hij/Zij laat t vanzelf wel staan dan.. Dus ik blijf t gewoon aanbieden.