Vraagje fruithapje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetamber, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Onze kleine man (4 maand) krijgt sinds een weekje fruithapje.
    Nu weet ik niet zo goed hoe ik dit moet inpassen en hoeveel ik moet geven.

Ik geeft het nu tussen de 1ste en 2de fles in

7.00 uur fles
    +/- 10.00 uur fruithapje
    11.30 uur fles
    16.00 uur fles
    19.30 fles

Is dit wat??? Of zouden jullie het fruithapje 's middags doen??? En dan de 3de fles wat later???

En wanneer begin je met groentehapje (die waar 4mnd op staat)?

Op de potjes staat dat ze na openen maar 24 uur houdbaar zijn, maar hij krijgt geen half potje per keer. Dus ik verdeel het restant over kleine bakjes en zet dat in de koelkast tot het gebruikt wordt kan dat???

Haal ongeveer een uurtje voor ik het hem geef uit de koelkast anders is het te koud volgens mij en krijgt hij daar last van???

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.... Of niet???

Graag hoor ik hoe jullie het doen. Mijn mannetje lijkt overigens heel tevreden hoor. Hij heeft de ene dag meer zin in zijn fruit dan de andere. Ik hoor gewoon graag hoe jullie het doen en kijk of ik daar nog ideeën uit kan halen....:D

2. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    waarom maak je het fruithapje niet zelf? gewoon een halve banaan pureren en klaar de andere helft leg je weg in de koelkast voor de volgende dag, stuk goedkoper dan de potjes, en ik zou persoonlijk niet na 24 uur open nog wat geven uit een potje, ben veel te bang dat het kapot gaat en dat de kleine daar vreselijk buikpijn van krijgt, ik heb vanaf het begin fruit zelf gemaakt (groente ook trouwens) ze heeft nog nooit fruit uit een potje gehad, tis zo simpel zelf te maken en je kunt de hoeveelehdi makkelijk aanpassen, een halve appel bewaar je nog makkelijk twee dagen in de koelkast, net als al het andere fruit:):):)

succes!

3. Skye

Skye Niet meer actief

Wij gaven ook tussen de eerste en tweede fles een fruithap. Ze at toen nog maar een paar happen, maar dat wordt telkens meer. In principe kan je de potjes groente vanaf 4 maanden nu ook al geven. Maar je kan ook gewoon groente met witte rijst of aardappels pureren. Dat mogen ze nu ook al

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dat pureren doe ik dan in de blender???
    Prakken zal niet fijn genoeg zijn denk ik...

Idd fruit zelf purereren is ook een idee, ga ik ook eens doen.
    Mogen ze alles hebben qua fruit. Of laat ik het anders vragen,
    wat mogen ze ECHT NIET hebben???

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ze mogen nog geen gluten hebben. Dus nog geen pasta oid. Verder staat er in het groeiboekje van het cb ook nog wel wat dingen wat ze wel mogen en liever niet. Fruit en groente kan je het beste pureren dmv een staafmixer. In de blender gaat vaak niet zo goed als er geen vocht bij zit. Staafmixer is ideaal.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier krijgt ze het fruithapje om een uur of 17.00 kan wel eens wat verschuiven. Straks met de groente verschuift het fruithapje naar een eerder tijdstip en krijgt ze groente om een uur of 17.00.
    Ik maak 9 van de 10 keer het fruithapje zelf. Ik heb via internet voor 35,00 EUR de Babycook gekocht, geweldig. Ik maak er altijd een stuk of 4 tegelijk en die vries ik dan in. Nooit langer dan een week overigens.
    En om het een goed glad prakje te laten worden kun je er ook wat sinaasappelsap bij doen. Van de week een appeltje gekookt beetje sinaasappelsap erbij het leek wel verse appelmoes. De kleine at haar vingers erbij op haha
    Wij geven peer, banaan, mango, meloen, appel. En vaak een combi van de diverse soorten fruit voor de variatie.

Deel Deze Pagina