Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren. Ze is nu 6,3 weken oud, ze weegt ongeveer 3700 gram. Ze krijgt 6 voedingen en 1 's nachts (totaal 7). Ze laat er 's nachts 4 max 5 uur tussen dit ligt eraan of ze haar laatste fles van 23.00 uur leeg drinkt. Ze drinkt dan de fles van 90 cc water dus 100 cc voeding op. Vandaag wilde ze om de 3 uur drinken. Om 4 uur dronk ze 100cc leeg, om 18.30 wilde ze alweer drinken. Uiteindelijk gerekt (met veel huilen) tot 19.00 uur. De fles gevuld met 120 cc water (135cc voeding), hiervan dronk ze er 130cc op. Ze ligt nu nog lekker te slapen. Wat zouden jullie doen? 1. laten liggen totdat ze zich meld? of 2. wakker maken om 23.00 uur in de hoop dat ze vannacht langer door slaapt? Ik zie in beide opties wat, maar zou het zelf ook lekker vinden om eens lekker te kunnen doorslapen maar dan denk ik aan mezelf en niet aan mijn dochter. Ik weet dus niet zo goed waar ik nu het beste voor kan kiezen. groetjes Dorianne
Ik zou haar wakker maken voor de laatste fles en dan inderdaad hopen dat ze die nacht wat langer maakt.