Mijn dochtertje is nu 9 maanden en komt ook 's nachts nog om de 2-3 uur. Ik doe er al van alles aan om haar iets langer door te laten slapen en nu in een allerlaatste poging het vol te houden dan 's avonds maar overgestapt op KV, maar dat maakt tot nu toe niks uit. Ik overweeg helemaal om over te stappen op KV als het niet beter wordt, want ons hele gezin begint er onder te leiden.Ik weet dat dit niet betekend dat ze door zal gaan slapen, maar dan kan ik iig de voeding aan iemand anders uitbesteden. Ik begin inmiddels een grondige hekel te krijgen aan de voedingsmomenten, zeker 's nachts, terwijl BV juist zoiets moois is. Wie heeft er tips om de BV aangenaam te houden?
Is het een idee om 's nachts kunstvoeding te (laten) geven, en overdag borstvoeding? Dan heb je toch je slaap en dan heeft de kleine toch nog borstvoeding.
Maar kun je nog wel BV geven als je al aan het maximum aantal flessen KV zit? Krijgt ze dan niet te veel?
Zou ze echt om de 2/3 uur 's nachts nog een fles willen hebben na kv? Je zou 't kunnen proberen. Hier drinkt ze om de 3/4 uur, dat is dan nog net vol te houden. Maar hier gaan we over een maandje toch even proberen of papa zich er mee kan redden en dan ze dan tussen 12-6 geen borst meer krijgt. Ik moet straks s nachts weer wachtdiensten draaien en heb al 2 maand uitstel gekregen, maar ik wil dus ook graag van de nachtvoedingen af.
Als ze nu om 19 uur een FV krijgt is ze er gewoon tussen 21 en 22 uur weer en dan heeft ze nog wel GoedeNacht gehad, dus een extra zware voeding, om 22 uur drinkt ze dan nog gerust een flesje van 200 ml BV (toevallig was ik laatste een avond weg) en dan is ze er tussen 24 en 1 uur weer voor de borst, enz.
Hier maakt het s avonds ook niet zo'n verschil. Ze krijgt rond half 8 voeding en dan is ze er tussen 21.30-22.30 weer. Na die voeding wil ze soms nog wel eens wat langer slapen of na die van 1u en dan komt ze soms pas om 6u weer.
Er spelen niet toevallig fysieke problemen/gezondheidsproblemen/pijntjes? Dan zou ik daar vooral eerst wat aan doen, dan worden de nachten vanzelf rustiger!
Dan neem je dus aan dat er iets is, er zijn geen tandjes die doorkomen, ze heeft al griep gehad, verder ook niks bijzonders, dus als je me kunt zeggen dat ik dan nog meer kan doen hoor ik het graag.
Hier kwamen wij er met 9 mnd achter dat er een KMA speelde, (niet zo gemerkt door de BV, pas toen we met 8 mnd met yoghurt begonnen, kreeg ze enorme eczeem), en speelden er oorklachten. Die zien huisartsen vaak over het hoofd, dus je zou bij je huisarts eens kunnen vragen of je een check mag doen bij de KNO, (als je zelf tenminste ook grond ziet voor oorklachten uiteraard ). Hier is het, doordat we overal zo laat achter kwamen, pas sinds 3 maanden rustig nu en slaapt de dame sindsdien pas door...
Besef wel dat je kv geen garantie is voor doorslapen. Mijn oudste kreeg kv en die sliep nog slechter dan de jongste, die werd elk uur wakker en dan zit je ook al gauw aan de max qua kv.
Misschien kun je in de loop van de middag nog een extra voeding aanbieden? Dat ze even wat eerder begint met voltanken voor de nacht? En inderdaad, 's nachts je man lekker een gekolfd flesje of FV laten geven. Dan heb jij in ieder geval even je rust. Als je de max FV geeft, mag je gerust nog een borstvoeding geven. Dat is veel minder belastend voor het lijfje.
Ik lees her en der dat je kindje nog niks anders eet dan kv/bv. Ze is 9 maanden, zit aan de max. kv en krijgt daarnaast nog bv? Dan vind ik het niet gek dat ze verder niks wil eten! Hongeren en laten huilen is ook zo wat, maar ik zou toch proberen om haar overdag meer te laten eten, desnoods obv een dietist.
Ze krijgt sinds 3 dagen één fles KV verder alleen BV, suggesties was hier om haar 's nachts KV te geven, maar dán zit ik snel aan de max denk ik, als ik daarnaast ook nog BV geef denk ik idd dat ze niks meer zal eten, dat doet ze nu immers al niet. Overdag krijgt ze zo'n 5 voedingen, alles BV, dan 's avonds nog 1 en 's nachts nog 3.
Als jij wilt dat ze gaat eten, dan kan je gewoon wat minder bv geven. 10 porties per dag is best veel bij 9 maanden. Je zegt dat je de borst aanbiedt na het aanbieden van ander eten, maar dat ze dat niet wil. Dan zou ik het zo laten en de eerstvolgende keer dat je de borst aanbiedt weer eerst wat anders aanbieden. Hoeft niet, maar jij zit ermee, dus dan zou ik het wel zo proberen. Kolf je? Weet je hoeveel cc een voeding is? Dan kan je zelf uitrekenen hoeveel melk ze krijgt, er zit op bv geen max per dag.
Als ik overdag minder BV geef dan heb ik haar 's nachts ieder uur wakker en dan sta ik niet in voor mezelf inmiddels. We zitten met twee problemen 1. ze wil niet slapen, wat vooral mijn man en mij tot wanhoop drijft. 2. ze wil niet eten, alleen BV en brood, crackers, koekjes enz.
@Engel: dan lijkt mij EN een bezoek aan de KNO handig om te checken of keelproblemen of oorklachten hieraan ten grondslag kunnen liggen, EN een bezoek aan een logopedist om te kijken of er een fysiek probleem ligt waardoor ze overig voedsel niet wil eten. Als ze enkel BV nuttigt en wat brood, is het idd niet gek dat ze zich zo vaak meldt 's nachts! Maar... hier hadden we ook zo'n slechte eter en dat is enorm verbeterd toen de oorklachten verholpen waren! Ik zou dus echt die verwijzing vragen, eerst KNO en daarna naar de logopedie!
Woensdag mogen we weer naar het CB, ik zal mijn man vragen het daar aan te kaarten en vragen hoe we een verwijzing kunnen krijgen.
mijn dochter sliep door na een behandeling door een osteopaat. Wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent.. Als je meer wilt weten over hoe dat gaat moet je maar pm'en..
Ik heb een osteopaat gebeld, maar die heeft pas over een maand plek. Ik ben nu op het punt dat ik 's nachts niet meer met haar in hetzelfde huis wil slapen, dus of zij moet ergens anders gaan slapen of ik doe dat, maar ik wordt werkelijk helemaal gek. Vannacht was ze ieder uur wakker en heb ik 4 of 5 voedingen in 7 uur tijd gegeven, ik weet het niet eens meer.
Maar ga je dan weleens naar beneden voor een cracker, beschuit of banaan? Ik blijf erbij hoor; als jij eraan onderdoor gaat, zal je overdag toch wat minder voedingen aan moeten bieden en voet bij stuk houden! Een kind dat trek heeft gaat vanzelf eten. Als je 5x pd voedt, is dat ook voldoende. Aan een moeder die kapot gaat, heeft je kind en de rest van het gezin niks.