wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ann82, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Maken jullie je baby wakker als je bijv. een boodschap wilt gaan doen? Vind het zo vervelend om mijn dochtertje uit bed te moeten halen, jasje aan doen, in de maxicosi etc. Maar aangezien ze bijna alleen nog maar slaapt, is er haast geen andere mogelijkheid!
    Hoe organiseren jullie dit?

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maakte mijn zoontje niet wakker. Ging meestal meteen na de fles, als hij nob wakker was. Wat ik ook weleens deed, was hem alvast zijn jasje aan doen en dan zijn fles geven. Als hij dan alweer sliep, kon ik hem zo in de maxi cosi leggen. Dan bleef hij heerlijk slapen. Merkte dan niets van het winkelen. En ik liet hem er dan rustig een keertje 2 uurtjes in zitten hoor ook als we weer thuis waren. Je doet immers niet elke dag boodschappen.

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm dat deed ik idd ook niet graag. Als ik vantevoren wist dat ik moest gaan winkelen, deed ik ze ook wel ooit vast in de wagenbak... (als je te voet kunt) Of meteen gaan als je kindje wakker is. Ze slapen dan ook wel in de auto/buggy/wagen ofzo

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik ging ook meestal gelijk na de voeding. Wakker maken deed ik niet. In plaats van in bed leggen na de voeding dan in de maxicosi of wandelwagen en dan ging ik weg.

5. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    En als jullie bijvoorbeeld naar het CB moeten? Ik woon afgelegen, dus moet altijd met de auto weg. Dat betekent dus baby in maxicosi, eventueel wandelwagenbak mee voor buiten boodschapjes (markt), daar aangekomen kind weer van de maxicosi in wandelwagen etc. zo'n gedoe!!!
    Tammy, handige tip van dat jasje! Soms zijn tips zo simpel dat je er zelf niet op komt:D!!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik probeer te gaan als de kindjes wakker zijn maar als ze in slaap zijn gevallen en ik moet weg, dan is het voorzichtig jasje ed aandoen en dan in de bak/mc en hopen dat ze niet wakker worden... soms gebeurt dat wel maar meestal vallen ze tijdens het lopen of autorijden wel weer in slaap.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook na de fles en na een goeie boer :D Dan heb ik gegarandeerd een rustig kind mee.
    Maar soms ontkom je er niet aan... ziekenhuis bezoek, babymassage en dat soort afspraken

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik plan mijn boodschappen altijd na de fles. Ik kan dan wel lopend. Dus dan leg ik Tycho na de fles en een boer in de wagen en als hij dan weer in slaap viel lag hij heerlijk in de wandelwagen.

Maar zo in het begin toen Tycho nog heel veel sliep zorgde ik dat ik niet weg hoefde te gaan door zoveel mogelijk vantevoren te halen.

xxx

9. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ann82, kun je de maxi cosi niet op het onderstel van de kidnerwagen zetten. Dit kon ik namelijk wel. Dus baby goed inpakken, voetenzak in maxi cosi en dan kan baby zo mee ook naar de markt. Als baby een keertje wat langer in de maxi cosi zit is echt niet erg hoor!

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik ging altijd meteen na de fles..
    als ze de fles op had dan deed ik dr in de wagenbak
    en dan sliep ze daar heerlijk rustig in! ;)

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik stuur m'n man om boodschappen. :D

Correctie; stuurDE... nu slaapt de kleine niet zoveel meer.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier 2 wakkere baby`s gehad dus dat was makkelijk. De mijne slaapt overdag nog alleen als ik ga wandelen of auto rijdt en dan nog lang niet altijd.
    Ik wachtte met boodschappen doen tot net na de fles (ook handig dan heb je 4 uur en hoef je niets mee te nemen qua voeding) en dan ging ik op pad. Afspraken met het cb, dan nam ik ze slapend mee (als ze slapen dan slapen ze goed ;) ).

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas sliep ook veel (wel pas ná 3 mnd, maar goed...) en de dingen die ik zelf kon beïnvloeden, pastte ik dus ook aan op zijn schema. Dus dan ging ik als hij wakker was.
    Met sommige afspraken kun je er niet onderuit, nouja, het zij zo dan. Dan maakte ik hem idd wakker!

14. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Ja dit gaat, maar ben bang dat het te koud is. Mijn dochtertje is prematuur geboren en na alle zorgen ben ik (misschien nog te) ongerust. Stom he?! Het is buiten heerlijk weer met dat zonnetje van nu en ik neem haar zeker mee naar buiten met de hond uitlaten, maar dan alleen warm in de wandelbak.
    Ik moet gewoon wat minder mutsen ;) en alleen het onderstel en mc meenemen!

15. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je geen voetenzak in de maxicosi? Wat ik deed was de voetenzak voorverwarmen met een kruik. Kindje jas aan, in de vietenzak en als je het dan nog niet vertrouwd een fleecedekentje erover. Geloof me, dan krijgt ze het echt niet meer koud. Natuurlijk wel een mutsje op!

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik wacht altijd zn standaard dutje af...daarna voeding en gelijk de deur uit..
    in het begin toen hij nog geen echt ritme had ook gewoon gelijk na de voeding, wle even laten zakken en weg...dan kan ie eventueel weer verder slapen

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd boodschappen doen na de fles. Dan hebben we een lekker rustig, voldaan kindje mee. Dus niet wakker gemaakt.
    Tenzij we dus echt een afspraak hadden staan met cb of fysio waar je echt op een bepaalde tijd moet zijn (wij moeten ook met de auto), dan deden we zo zachtjes mogelijk jasje aan en de maxi-cosi in. Meestal wordt ze even wakker, maar slaapt in de auto lekker verder. En als het heel kort is, zoals even naar cb lopen vanaf de parkeerplek dan doe ik de maxi-cosi op het onderstel ipv reiswieg.

18. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Eigenlijk wat hier allemaal al genoemd is...
    Als het kan pas weg (vlak) na de voeding. Soms kwam het ook zo uit dat het niet meer zo lang duurde voordat je weg moest naar bijv. een afspraak. Dan deed ik haar alvast in de mc of kinderwagen en dan sliep ze alvast daarin.
    Als het echt niet anders kon, maakt ik haar wakker.
    Nu kan ik haar wakker houden totdat ik weg moet. Ook niet té lang natuurlijk, maar het gaat wel makkelijker nu.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik doe dat soort dingen altijd na een fles. Dan moet hij toch uit bed en is wakker. Dan kan hij eventueel onderweg wat slapen (doet hij bijna niet) en daarna thuis weer in bed!

Deel Deze Pagina