14 maand en verlatingsangst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door twijfelaar, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaar

17 sep 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Ons dochtertje lijkt last te hebben van verlatingsangst. Als ik even uit zicht bent en als ze naar bed moet. Ook word ze 's nachts geregeld wakker en huilt. Ik voel me heel onzekere, denk steeds dat het aan mij ligt. ze huilt daardoor best veel op een dag.
    Zijn er meer kindjes die dit hebben op deze leeftijd?
    En ons dochtertje huilt ook altijd als ze wakker is ze wil dan gelijk naar on stoe. Heel hard gillen dan.

Hoor graag jullie ervaringen!

Een twijfelaar

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb toevallig van een cb mederwerker gehoord dat de verlatingsangst meerdere keren terug kan komen, een van die fases is inderdaad rond 15maanden oud. we hebben het maanden eerder gehad, heeft 2 weken of zo geduurd. nu geen last van. maar het advies bij verlatingsangst blijft: heel veel kiekeboe spelen wanneer je bij haar bent. hoop het niet lang duurt.

3. adi

adi Niet meer actief

ja hoor, rond 11 en rond 14 maanden zijn vaak voorkomende fases van verlatingsangst.

Bij 14 maanden heeft mijn zoontje het ook heel heftig gehad. Wij hebben er toen echt eraan toe gegeven, elke keer als ie daar behoefte aan had bij hem zitten, en overdag veel kiekeboe spelen, veel met hem praten als we uit zicht zijn en veel uitleggen (met 14mnd beginnen ze al eea te snappen)

Ik heb toen een paar nachten naast zijn bedje gezeten en zijn hand vastgehouden, hij was echt bang om verlaten te worden.

Het ging na 2-3 weken over geloof ik.

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier was het vanaf 6 maanden al raak en het deze fase is nog steeds niet voorbij. Bij vlagen wordt het erger.

Deel Deze Pagina