4 mnd nog steeds korte nachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by meisje4, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    Hoi Teddy,

Mijn kleine is nu 4 mnd en slaapt nog steeds erg slecht 's nachts.
    om de 2,5 a 3 uur wordt hij weer wakker voor een volgende voeding, reken daarbij dat ik ruim een half uur per voeding (+ in slaap komen) bezig ben, hij slaapt dus erg weinig.
    overdag heb ik 4 uur tussen de voedingen,wakker worden, voeden en daarna nog spelen,totaal 1,5 a 2 uur, en dus zo'n 2 uur slapen.
    ook spuugt hij overdag veel na een voeding en soms overstrekt hij zich met hard huilen tijdens de voeding voordat er wat uitkomt. na de voeding komt er ook nog wat, maar hier lijkt hij geen last van te hebben. 's nachts spuugt hij niet.

gisteravond heb ik hem om 22.45 flesje met 160ml bv en 2 eetlepels rijstebloem gegeven in de hoop dat hij langer ging slapen niet dus..
    hij wer tegen 2.00 wakker en toen heb ik hem 1 borst gegeven, hij is toen in slaap gevallen om om 4,00 weer wakker te worden. 2 borsten gegeven en toen om 7.00 weer wakker, toen kunnen rekken tot 8.00.

je begrijpt dat dit me zo langzamerhand op begint te breken. ik twijfel er erg aan of hij wel voldoende krijgt omdat hij zo vaak nog wil drinken 's nachts. (speentje geven en bij mij verder slapen lukt ook al niet meer 's nachts)

heb jij enig idee wat ik nog kan proberen?
    alvast bedankt.

groetjes meisje4

(hij groeit inmiddels wel weer goed heb al eerder de groei aan je doorgegeven maar geen antwoorden meer gekregen van jou in dat topic)

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Voor mijn gevoel is dit echt de 4 maanden dip. Je kindje zit in een ontwikkelingsfase die veel van hem vraagt en waardoor hij je 's nachts meer nodig heeft.

Wat jou in deze fase helpt is berusting. Accepteren dat de situatie is zoals ie is en dat het weer over gaat. Soms helpt het om de wekker om te draaien of er een doek over heen te leggen zodat je niet weet hoe laat hij wakker wordt. Berust in het feit dat hij wil drinken en geef hem gewoon die borst zonder het zuchten en het gedoe. Wedden dat je dan veel sneller weer in slaap valt en de volgende ochtend weet je niet meer hoe vaak je gevoed hebt. Wat ook helpt is overdag meer slapen (op de dagen dat je niet werkt).

Het spijt me, andere tips heb ik helaas niet voor je. Berusten en accepteren zijn de toverwoorden. Laat het los, verzet is zinloos.

Share This Page