Het leed dat luieruitslag heet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piep2016, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Onze jongeman heeft afgelopen week een ok gehad. Duidelijk is dat zijn volledige darmflora ervan over de fles is, of hij krijgt kiezen (weet eigenlijk niet wanneer dit precies is :)) hij heeft in ieder geval ontzettend zure ontlasting. Het vreemde is dat het niet echt diarree is. Ik heb het al die tijd redelijk kunnen goed houden door gebruik van de sudocreme (als een soort laagje voor als hij poepte) maar vannacht dacht meneer even zijn luier vol te werken en is hier (denk ik) niet meteen wakker van geworden. Nu zien zijn billen er dus gigantisch slecht uit. Vandaag oma's tip gebruikt en hem in een badje met biotex gezet om het vervolgens droog te föhnen en er maizena op te doen maar (ik zal zeker te snel willen) zie ik tot nu toe geen verschil en hij huilt zelfs als hij zijn billen stoot. Zo ontzettend zielig. Met mijn dochter heb ik het zo extreem ook nooit meegemaakt. Wat denken jullie zo doorgaan en dan word het vanzelf minder of hebben jullie tips die beter/sneller helpen? Ik verschoon hem nu extreem vaak, zijn poepluier (zo'n vijf op een dag) verschoon ik al helemaal razendsnel.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier werkte toen een soda badje heel goed. En daarna inderdaad maizena.
    Billen schoonmaken deed ik met een warme hydrofiel washand. (Deppend)
    En dan met een andere hydrofiele doek droogdeppen.
    Voor de nacht deed ik een laag bepanten en daaroverheen zinkzalf zodat de urine er zoiezo niet in kon bijten.
    En de volgende dag was bijna alles weg. :)
    Terwijl het die dag eruit zag alsof het een schaafwond was.

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Een plekje is inderdaad net een schaafwond, daar ziet het ook wat vochtig. Ik heb er net weer maizena op gedaan maar inderdaad misschien dat bepanten met zinkzalf/sudocreme beter was geweest. Hmm mocht ik straks wakker worden doe ik dat alsnog even.

Ik maak zijn billen inderdaad schoon met een hydrofiel washandje en hydrofiele handdoek. Zou het geen eens kunnen met natte doekjes aangezien hij al begint te gillen als hij me aan ziet komen met het pakje!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier was toen beide billetjes net een schaafwond. Bleef ook vochtig.
    Was ook gebeurt door een zure poepluier snachts. :(
    Overdags deed ik wel maizena. En voor de nacht die dikke laag bepanthen en een laagje zinkzalf.
    Hopelijk werkt het bij jou ook!
    Zo sneu. Hier was het ook een gil partij. :(

5. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Hier bepanthen gebruik afgelopen week. Mevrouw had wel 8 diarree luiers per dag. Lekker dik erop werkt echt perfect! Ook vaker dan normaal de luier wisselen idd.

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Haai! Stoppen met sudocrene en overgaan op zink olie van dr. Swaab. Is het enige wat echt goed werkt naast veel luchten :) (ik gebruik veel zink in mijn werkals verpleegkundige)

7. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Jaaaa ik ben net gaan zoeken en ik dacht altijd dat sudo onder de zinkzalf valt maar als ik het goed zie is dat niet zo :$ heb het zelf in de zorg ook altijd als zinkzalf gebruikt. Morgen kijken of de apotheek zinkolie heeft staan, balen dat het net weer weekend is!

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hier werkt maizena en calendula zalf van weleda goed

9. JuullesD

Ik wil nog even een toevoeging doen. Zink OLIE droogt uit. Dit is de beste zalf voor luieruitslag omdat luieruitslag komt doordat het te vochtig Is in de luier plus irriterende ontlasting of urine. Door zink olie te kloppen (dunne laag inkloppen) leg je een drogende barrière laag waardoor de luieruitslag heel snel ibdroogt.
    Als je daarbij sudo bepanthen of calendulan zalf gaat gebruiken (allen vettend) ga je de werking tegen.
    Open een vochtige kapotte huid (luieruitslag) moet je geen! Vette zalven smeren, dit kan zelfs erger maken.

Succes! (Ik klop elke avond een dun laagje preventief in, tot nu toe geen luieruitslag gehad hier)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zinkolie, maar wat hier uiteindelijk juist goed hielp was kokosolie. Supermarkten verkopen dat nu ook.

11. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik heb micanozol (zoiets?) gekregen van de huisarts. Na een week smeren is het zo goed als weg. Nu is zijn huidje vrij droog bij de plooien en gebruik nu sudocreme op die plekken. Dat kan dan toch wel?

12. JuullesD

Miconazol I's voor een schimmel infectie dus fijn dat dat voorbij Is! Ik zou toch voor zink olie gaan. Sudo Is zo vettend

13. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Maar omdat zijn huid daar nu heel droog is, moet je het toch juist vet houden? Is mij tenminste altijd verteld. Maar ga ook eens zoeken naar zinkolie, want uitslag zal nog vast vaker voorkomen.

14. JuullesD

Als het zichtbaar droog Is kan je het wel behandelen met bepanthen. Maar dan moet de huid echt zichtbaar droog zijn en niet rood of kapot. Voor een gewone huid Is zink olie prima. Dat houd het vocht in de huid

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb je wel eens wasbare luiers overwogen? Veel minder chemisch en zweterig en dus beter voor de billen

Verder kan bloot liggen erg goed helpen. Aan de lucht laten drogen
    Amandelolie werkt goed verzachtend en verzorgend

16. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Zo zeg we zijn de stad in gegaan met het idee dat we het potje wel ergens in een drogisterij wel konden vinden, alles gehad maar geen potje. Uiteindelijk had de Etos hem!! Dus voor diegene die het zoeken de Etos heeft het staan!

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Daar hebben we inderdaad aan zitten denken achteraf ben ik blij dat we dat niet hebben gegaan, ik zou anders zoveel luiers hebben moeten aanschaffen aangezien hij zo' vier keer op een dag poept :)

We hebben ook alle B merken geprobeerd maar daar kon hij zo ie zo niet tegen dus we gebruiken puur en alleen het merk van Pampers zelf. Vind ze overigens wel verslechterd sinds dat onze dochter nog in de Pampers zat.

18. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ons zoontje heeft heel snel en heel hevige luieruitslag en wij gebruiken nu altijd van burt's bees cream to powder. Op de opvang hebben we er ook een tube van in zn bakje gelegd en iedereen vindt t tot nu toe superspul. Bij de volgende verschoning is de roodheid al veel minder hevig. Ook doet t aanbrengen geen pijn (wel bij sudocreme)

19. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dat verschil merken wij nu ook met de zinkolie inderdaad. Sudocreme en maizena deed hem pijn, vond het zo zielig. Nu met de zinkolie reageerde hij eigenlijk niet. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Vannacht had hij weer zo'n zure luier :(

20. JuullesD

Lekker elke verschoning inkloppen tot het weg Is! Daarna kan je het preventief voor de nacht gebruiken!

Deel Deze Pagina