Ik moet mijn kleine meid eind van de middag altijd wakker maken voor de voeding als ik maximaal 4 uur tussen de voedingen wil hebben. Ik vind dat eigenlijk best zielig, want ze ligt in een diepe slaap, en ik krijg haar dan ook maar moeilijk wakker. Vervolgens wil ze daarna de hele avond niet meer slapen. Kan ik haar niet beter laten slapen, en afwachten totdat ze zelf wakker wordt om te eten? Wat denken jullie?
Ik voed op verzoek en maak Marijn dan ook niet wakker voor een voeding. Als ik hem wakker moet maken drinkt hij maar heel kort en komt dan nog vaker. Mijn idee is om eens te kijken wat ze doet als je haar lekker laat slapen.
Ja, ik vond het ook krom dat ik haar wakker moet maken. Aan de ene kant zeggen ze dat je op verzoek moet voeden, maar ze zeggen ook dat je niet langer dan vier uur tussen de voedingen mag hebben . Best ingewikkeld.
Herkenbaar Poezie, zo is het hier ook. Als ik mn dochter overdag niet wakker maak, laat ze heel veel tijd tussen de voedingen zitten, dus ik doe het toch wél. Voelt wel gek, maar ik vind t ook niet handig als ze zolang slaapt zonder voeding. Dus ik probeer er een beetje mn eigen weg in te zoeken en voed afwisselend op haar en op míjn verzoek
Dan heb je dus een baby die doorslaapt, alleen niet op het goede moment (als een baby langer dan 5 uur aan een stuk wil slapen slaapt ie door...) Ik zou toch maar wakker maken, zeker op deze leeftijd, dan leert je kind ook beter omgaan met dag en nacht.
Tja, maakte haar in het begin wel wakker, met als gevolg dat ik haar dus uren kon troosten de hele dag én nacht, maar nu laat ik haar lekker liggen hoor, en in het begin was het ff lastig, maar ze heeft nu haar ritme gevonden en komt overdags zelfs niet boven de 2/3 uur meer uit. 's nachts slaapt ze steevast door, wel 10 uur lang soms, maar meestal 8.
Je hebt haar dus op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt? Sliep ze 's nachts nog wel goed? Ik hoor namelijk wel eens dat ze dan het dag- en nachtritme door elkaar gaan halen.