Help! Pasgeboren en de fles!

Discussion in 'Flesvoeding' started by pina123, Aug 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Hoi Dames,
    Even onze casus voorleggen aan jullie! Onze zoon is nu een week oud en hij woog bij zijn geboort 8,5 pond.
    Hij ging erg snel met de flesvoeding omhoog en mag vanavond al 120 cc hebben. In de eerste dagen vloog dit omhoog, hij had echt veel behoefte aan meer.
    Maar nu:
    Hij komt om de drie a vier uur en drinkt niet meer als 90 cc steeds op. Het gaat nu niet meer omhoog zeg maar.. Is het aanbod te veel?
    Hij komt ook vaak tussendoor nog eens zeg maar, een flesje van 50 a 60 cc krijgt hij dan. Want dan heeft ie echt honger.
    Dit gebeurt ongeveer 2 x daags..

Gaat dit goed? We willen natuurlijk wel dat ie netjes om de 3 a 4 uur blijft komen, maar dat is nog moeilijk.
    Wie heeft goed advies voor ons! Alvast bedankt.
    Groetjes !

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    hoe vaak bied je de fles aan?

Als hij niet meer wil, dan is het niet erg hoor. Als hij verder tevreden en alert is.

3. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Tsja, als hij wakker wordt dan krijgt hij een fles. Dat is nu zo om de 3 a 4 uur. Meestal 3 uur ertussen, maar dan even verschonen etc. Dus dan zit je op 3,5 uur.
    Ongeveer 6 a 7 voedingen per dag dus.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    De eerste paar weken hield ik altijd aan dat er minimaal 2 uur tussen de fles moest zitten. Zolang dit gebeurt lijkt het me prima gaan. Er komt vanzelf meer ritme in. Als hij 90cc heeft gedronken wil hij dan niet meer of valt hij in slaap? Luc viel vaak in slaap en dan gaven we hem halverwege het flesje altijd een schone luier en dan weer verder voeden.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Volgens mij gaat het dan prima. Misschien kan je deze week even wegen bij het CB, dan weet je gelijk of hij goed groeit.
    Heb je geen kraamzorg meer? Anders kan je het daar nog even aan vragen. Ook is er een hulplijn die je altijd kan bellen, voor dit soort vragen. Ook kan je terecht bij de flesvoedingsfabrikant. Die hebben een hulplijn die je kan bellen. Staat wel op het pak.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik zou het ff overleggen met het cb. aan de hand van het gewicht van je kindje wordt berekend hoeveel ie mag hebben.

liefs doris

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    als je zorgt dat je minimaal 2 uur tussen de flesje hebt zitten dan maakt het kwa hoeveelheid niet uit. somige kidnjes eten prima op tijd andere weer niet en hebben liever vaak eeen beetje. mijn dochter was ook een kindje wat liever 8 tot 10 keer een beetje dronk dan 5x heel veel :). ik maakte er geen punt van en verdeelde de hoeveelheid gewoon over wat meer flesjes en dat ging prima

8. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    timo krijgt ook 120 cc in zn flesje de ene keer drinkt hij het helemaal op de andere keer laat ie wat staan.

Maar ik vind wel dat hij lang over zn flesje doet , is n andere speen dan misschien een oplossing wij gebruiken avent flesjes

9. melissa73

melissa73 Lid

Apr 19, 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Ik denk dat een andere speen ook wel wonderen kan doen. Ik zou niet zozeer naar de tijd kijken, meer naar de hoeveelheid op een dag.
    Als je echt het idee hebt dat het te weinig is, zou ik even de huisarts bellen om te overleggen. Zeker als het een paar dagen achter elkaar wat minder is.
    Al is het alleen maar om je gerust te stellen.

gr, Melissa73

Share This Page