Voor sommige insecten of spinnen juist een goed seizoen .. brrr Ik ben zelf eens door een vliegend iets gestoken op mijn lip. Compleet random, bzzzz .. prik .. en weer weg. Daarna begon mijn lip op te zwellen zoals bij jou. Een soort van bult. Hilarisch lelijk. Vriend kwam niet meer bij Het duurde een paar dagen / weekje voordat het wegging. Je kunt misschien smeren met een crème tegen insectenbeten.
Het kan ook gewoon zoiets stoms zijn als een mug. Die prikt dan net verkeerd (of net goed, vanuit zijn perspectief ) en dan krijg je een heftigere reactie dan normaal.
Ik had van de week veel muggen in huis. Misschien omdat het zo lang warm is geweest en ze nu naar binnen vluchten. Ze waren wel een beetje sloom.
Geprikt door een mug? Dat heb ik een paar weken terug nog gehad, ook op mn lip & tot op de dag van vandaag af en toe nog steeds een verdwaalde mug hier! (Friesland)
Nou ik heb zo’n pilletje genomen en je ziet het aan de buitenkant een stuk minder. Alleen voel ik nog wel een flinke bal erin maar beter dan vanmorgen. Ik kwam net in de supermarkt zegt de caissière; klap op de mond gekregen meissie Bedankt allemaal!
Dat ziet er inderdaad al beter uit. Al kunnen achterhalen of je iets hebt gegeten waar je op reageert of heb je al een mug ontdekt?
Ik heb dit vorig jaar gehad in de stressperiode met mijn ex. Had bijna constant koortslippen. Op een ochtend werd ik wakker met ook zo'n bult. Voelde niet als koortslip. Was echt enorm dik. Naar de huisarts gegaan en die zei dat het toch wel degelijk een koortslip was. Omdat ie zo heftig was heb ik toen van de huisarts pillen gekregen.
Nee geen idee en ik ben vanmorgen om 8 uur weggegaan en nog niet thuis. Ook is de schoonmaakster geweest dus ik verwacht geen muggen aan te treffen zo. Maar het is nu bijna helemaal weg dus ik denk toch iets allergisch aangezien ik die pil heb genomen. Maar wat?? Ik heb m’n moeder gebeld want die was gisteren bij ons en gevraagd of we iets bijzonders hebben gegeten maar die kan het ook niet bedenken. Het enige waar ik nog aan denk is dat het bij de sushi gisteren een kruisbesmetting is geweest van het één of ander?
Gelukkig maar dat het weg is getrokken. Dan ben ik bang dat het toch een allergische reactie is. Vervelend!
Geen spinnenbeet toevallig? Die valse wolfspin bijv "bijt" ook en is schijnbaar vergelijk baar met een wespensteek.. maar er zijn meer spinnen die kunnen "bijten". Ik zou in ieder geval mijn hele kamer op z'n kop zetten om het in ieder geval uit te sluiten.