vaak overgeven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door visitor, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Beste deskundige,

Ik ben een beetje bezorgd om mijn zoontje. Op dit moment is hij 2 weken oud. Hij drinkt iedere keer om de 3 uur en snachts 1 keer na 5 uur en daarna drinkt hij weer iedere 3 uur ongeveer. s'ochtends soms om de 2 uur. Ik geef hem borstvoeding op verzoek.

Hij heeft zeker 6 poepluiers per dag. Waar ik me zorgen om maak is dat mijn zoontje sochtends en of savonds regelmatig overgeeft. Soms lijkt het echt enorm veel. Zelfs tijdens de bv geeft hij over.

Ik heb mijn zoontje eerst geprobeerd om de 2 uur bv te geven maar dan geeft hij echt alles over, vandaar dat ik het op verzoek doe.

Ik vraag me af , of het overgeven normaal is. Soms heb ik het gevoel dat hij alles overgeeft.

Net had hij alles over gegeven gelukkig begon hij daarna na een half uurtje weer te huilen en heb ik hem weer bv gegeven

Daarnaast was het normaal dat hij zeker 20 minuten lang bv nam , nu is dat ongeveer 10 minuten soms 1 kwartier. Is dit een normale tijdsduur? Ik moet wel zeggen dat sindskort als ik mijn borst alleen al pak dat het bv er al van af vloeit. Ik hoor hem ook slikken . Kan het zijn dat mijn melk nu makkelijker voor hem om te zuigen, en dat het daarom sneller is?

Veel liefs,
    Visitor

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hai,

dat overgeven ziet er soms naar uit he? Je wilt dat je kindje het goed kan verwerken en nu geeft hij steeds over : (

Overgeven is op zich heel normaal, zolang het niet meters ver komt en je kindje niet langdurig onrust/ huilerig is. Het maagklepje sluit nog niet volledig, zodat er makkelijk voeding terugloopt. Spugen gebeurt dus al heel snel.

Kan het zijn dat jij veel melk hebt (veel melk lekken, volle borsten na de voeding nog) of een harde toeschietreflex hebt? De melk spuit dan zo hard uit je borst dat het voor je kindje heel overweldigend is en hij na de voeding vaak spuugt.

groetjes
    Kirsten

3. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord ik ben stukken meer gerustgesteld wat betreft het overgeven. Het is echt een geruststelling dat ik met mijn vragen bij jullie terecht kan.

Na de voeding hebben ik geen volle borsten meer , dan zijn ze echt zachter en lichter . Ik denk dat je zeker gelijk hebt mbt toeschietreflex. Als ik alleen al aan mijn tepel zit , dan valt de melk er letterlijk van af , en voor het geven van de bv zijn mijn borsten echt hard.

Nu denk ik dat mijn zoontje een regeldag heeft, hij wil niet meer slapen en vraagt echt vaak om voeding.

Wat ik wel raar vind is dat mijn zoontje aan de rechterborst goed drinkt en aan de linkerborst bij het aanleggen echt moeite heeft om de borst te pakken ik zie echt aan hem dat hij geirriteerd raakt en vaak een rustpauze wil nemen voordat hij weer aan de borst pakt. Terwijl hij aan de rechterborst echt 15 tot 20 minuten achter elkaar drinkt. Ik geef hem namelijk 1 borst per voeding. Ik vind het echt vreemd omdat hij dit eerst nooit had. Inmiddels is mijn zoontje 3 weken.

Veel liefs,
    Visitor

4. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord ik ben echt gerust gesteld , ik ben blij dat ik met mijn vragen bij jullie terecht kan echt een gerust stelling. :D

5. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hai,

beetje over je vraag heengelezen laast, sorry, zag alleen het compliment : )

Hoest inmiddels?

groetjes
    Kirsten

6. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hai,

beetje over je vraag heengelezen laast, sorry, zag alleen het compliment : )

Hoest inmiddels?

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina