Wakker na elke plas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dormouse, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie o wie herkent dit? Vanaf de eerste weken geeft de kleine hier overdag duidelijk aan wanneer hij moet plassen/geplast heeft, an sich hartstikke fijn natuurlijk voor het zindelijk worden straks maar sinds zijn laatste sprongetje slaapt hij er niet meer doorheen en wordt ook s nachts ervan wakker, echter dan vaak als hij al geweest is met als gevolg een boze baby (niet gewend aan natte luiers en dat zit natuurlijk niet lekker). Dus om en om gaan vl en ik eruit om te verschonen, troosten etc maar gezien hij dan echt uit zijn hum is, goed wakker en noem maar op eindigt het steevast in toch nog even aan de borst. Nu mogen we echt niet klagen, de keren dat we (tot hij nu hier wakker van wordt) een gebroken nacht hebben gehad waren op 1 hand te tellen, maar het is nu toch behoorlijk pittig! Word moe wakker en ben tegen etenstijd echt versleten! Daarnaast maakt vl op het werk met regelmaat dagen van 10 uur dus hem langer laten proberen te troosten is geen optie (en als de kleine huilt doe ik ook geen oog dicht, hoe moe ik ook ben). Iemand tips? Voor hoe hij weer door kan slapen of hoe de nachten beter vol te houden zijn?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien laten plassen of de luier verschonen voordat je zelf naar bed gaat? Verder geen tips voor je

3. boekjelezen

2 jul 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gehoord dat er bij wasbare luiers een fleece inlegger gebruikt wordt. Deze zorg voor een droog gevoel aan de billen. Misschien is proberen?
    Je zou hier een goedkoop dekentje (ikea ofzo) voor kunnen verknippen.

4. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Winddanser: tot nu toe is hij op dat tijdstip nog droog maar ik zal het blijven controleren, bedankt voor je reactie!
    @boekjelezen: dat kan ik zeker gaan proberen! Had al wasbare luiers gehaald voor als hij straks op het potje kan oefenen maar ga druk op zoek naar die inleggers! (Of offer wel een dekentje op ja haha). Bedankt :)

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mag ik vragen welk merk luiers je gebruikt?

6. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor :) overdag huismerk van jumbo en voor 's nachts ook al verschillende van pampers gebruikt maar het maakt nul verschil. Ik twijfel wel een beetje gezien het natuurlijk voor straks prettig is dat hij het al zo goed aanvoelt maar t gebrek aan nachtrust merk ik niet alleen bij mezelf maar ook bij hem dus zou hem graag in iets willen hebben waarmee hij lekker door kan slapen.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier destijds juist overgestapt op Pampers omdat de Kruidvat luier het niet hield. Ik hoor soms ook van ouders dat ze juist van Pampers naar kv luiers zijn overgestapt, misschien kan je dat proberen.
    Omdat de luiers (Pampers) hier echt megavol zaten 's ochtends (hier dus 1 die totaal niet wakker wordt van een natte luier of aangeeft wanneer ze plast) zijn we al snel overgegaan op een grotere maat, is dat nog een idee? Daardoor heb je iets meer absorptievermogen en voelt ie misschien wat later dat hij nat is waardoor hij langer slaapt. Ik zeg maar wat hoor, probeer mee te denken. Met een goed passende romper blijft de luier doorgaans wel zitten.

Andere tip: kijk eens naar de tijdstippen waarop hij wakker wordt, wie weet is er een patroon te zien. Dan kan je de wekker zetten en hem verschonen voordat hij wakker wordt van een natte luier, waarna hij hopelijk weer snel inslaapt

8. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke lief dat je meedenkt! Alle suggesties zijn er weer meer om te proberen! Hij zit nu al in maatje 4 dus vermoed dat eentje groter wel erg ruim wordt maar is zeker het proberen waard! Ten slotte heb ik die straks toch nog nodig dus kan ik prima vast halen. Zet ook meteen de Kruidvat luiers op het lijstje. Tot nu toe nog geen patroon kunnen ontdekken in de tijdstippen maar ik zal het eens op een lijstje bij gaan houden om zeker te weten dat er geen regelmaat in zit waar ik op in zou kunnen spelen. Dankjewel voor het meedenken :D

9. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste poging gedaan, voordat ik zelf naar bed ging nog even gecontroleerd maar hij had niet geplast dus lekker laten slapen. Had hem voor de laatste voeding wel een kruidvatluier aangedaan maar het mocht niet baten, tot twee keer toe werd hij gewoon wakker.
    Vanmiddag even naar het centrum en kijken of ik de fleece inleggers kan vinden voor in de wasbare luiers, en anders is het vanavond dag-dag voor een dekentje.

Wel ook meteen besloten om de luiers die we nog hebben op te maken en dan meteen maar over te gaan op wasbare. Negen van de tien keer plast hij toch niet in de luier overdag en het kan makkelijk meegewassen worden. Eens kijken hoe dat bevalt :) want is anders een beetje zonde geld zo haha.

10. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Krijgt je kindje nog voedingen 's nachts als hij niet zou wakker worden "na een plas"?
    En waar slaapt je kindje?
    Lijkt mij eigenlijk meer mamahonger dan een echt probleem.
    Mijn oplossing zou dan ook zijn, verschonen en daarna lekker samen in bed, de borst willen hoeft dan geen probleem te zijn!

11. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zou het kunnen helpen om sudocrem of andere billenzalf te smeren, ook als hij geen luieruitslag heeft?
    Misschien irriteert de plas hem dan minder op de huid.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vraag me af hoe je zeker weet dat het door het plassen komt? Mijn zoontje komt 's nachts nog 1, 2 of zelfs 3x voor een voeding, namelijk.

13. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip Zohra! Ik ga het vanavond meteen uitproberen.

Vanaf +/- een week na de kraamweek heeft ons zoontje altijd doorgeslapen en geen nachtvoedingen gevraagd (laatste voeding was tussen 11/12 uur en dan dronk hij eventjes en sliep weer lekker door), als hij nu s nachts ook even aan de borst wil is het enkel troost en heeft hij aan maar twee slokjes genoeg. Ook wist ik al langer dat hij een enorme afkeer heeft van een natte luier. Voor hij gaat plassen gaat ie op een bepaalde manier jengelen en dan weet ik al hoe laat het is haha, luier uit en in de douche ermee, ben ik niet op tijd, dan is het huilen/krijsen geblazen. Dit doet hij al maanden zo. Als hij nu 's nachts wakker wordt en ik ga hem verschonen zitten ook de druppels nog op zijn balletjes dus heeft hij overduidelijk net geplast.
    Even laten piepen en hopen dat hij weer in slaap valt is geen optie, hij maakt zich dusdanig boos dat het krijsen gevolgd door hoesten wordt en eindigt in spugen (de driftkikker). Hij moet echt niks van een natte luier hebben :)

14. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fleece moest meneertje koekepeertje echt he-le-maal niks van hebben, meerdere pogingen gedaan maar het was bepaald geen succes, dus huppa dan maar in bed met lekker ingesmeerde billen etc. Helaas bleek ook dit niet te werken. Maar we houden vol! Er zal toch wel iets zijn haha.

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    O wauw... kan je nog wel eens naar de winkel of wat dan ook?
    Vroeg me haast af of er niets medisch achter kan zitten waardoor plassen pijn doet, blaasontsteking of te nauwe voorhuid ofzo? Ik vind het wel heel bijzonder dat hij al voor het plassen jengelt en zo overstuur wordt van natte luier, terwijl die luiers eigenlijk zo goed opnemen dat je nauwelijks nattigheid voelt na 1 plasje...
    Hier juist het tegenovergestelde, meneer aan de diarree (tandjes? pfff) en als ik dat dus niet hoor omdat ik te diep slaap zijn zn billen helemaal rood... en pijnlijk ook maar niet huilen als het in de luier zit hoor... gelukkig hoor ik het meestal wel. Maar ik ken dat dus wel op t moment van verschonen 's nachts waardoor baby overstuur en mama erg moe overdag...

16. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik mezelf ook al af maar van wat ze zo konden beoordelen is dat niet het geval, als ik zijn luier uitdoe is het ook meteen over en als ik hem dan laat plassen geeft hij ook geen kik. Denk dat hij s nachts erom blijft huilen omdat hij lekker lag te slapen en niet fijn meer ligt? Hij was ook nooit fan van wakker maken voor een voeding oid. Het is ook niet hetzelfde huiltje als wanneer hij pijn heeft naar mijn idee, maar klaaglijk jengelen en miepen voor hij gaat en gewoon boos als het in de luier zit.
    Naar de winkel gaat overigens nog prima nu, neem gewoon voldoende luiers mee en als ik merk dat hij wil gaan maak ik de luier een beetje los en hou ik er een doek bij, en dan meteen een schone aan. Lukt wel alleen nog maar omdat hij nu nog net in de bak van de wagen past haha, wordt straks wat lastiger vrees ik.
    An ach wat rot dat hij zulke rode billetjes krijgt ervan, gebeurt al snel hoor! Althans, hier ook door tandjes diarree en hoe snel ik ook wakker was of hem verschoonde leek het binnen enkele seconde al te gaan irriteren. Hier hielp bepanthen daar trouwens heel goed bij.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Lastig zeg! Wat ik me afvroeg, heb je al een potje? Zodat hij daar op kan gaan? Uiteraard met ondersteuning. Er bestaan ook potjes speciaal voor onderweg. En voor de nacht... piept ie net na het plassen of ervoor al?

18. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ja bepanthen smeer ik ook steeds maar 10+ luiers per dag is niet bevordelijk voor de billetjes... hoop dat die tandjes gauw eens door zijn, duurt lang!!
    Fijn dat er niks raars achter zit bij je kerel, maar wel ingewikkeld hoor. Zometeen in de wandelwagen (hier ook bijna eruit gegroeid al ja ;)) en dan winter... als je buiten bent is met de billen bloot geen doen als het koud is en misschien wil je keertje wat verder weg met de auto ofzo...
    Hoop dat je oplossing vind, of dat het ook een fase is tegelijk met tandjes ofzo!

19. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Emma: Ja die heb ik al, twijfel alleen of ik die al kan gebruiken? Dacht dat ze er zelf voor moesten kunnen blijven zitten :) of is vasthouden genoeg? Overdag begint hij voor het plassen al, s nachts durf ik niet met zekerheid te zeggen. Vaak hoor ik het pas wanneer hij zich boos begint te maken. Zou hem eventueel op onze kamer kunnen leggen om er eerder bij te zijn maar hij doet het vanaf het begin af aan zo goed op zijn eigen kamer dat ik een beetje huiverig ben dat ik dat dan teniet zou doen.

20. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja duurt lang he dat tandje! Hier was het ook een lange zit! Al tijden was het dik en rood en zag je er langzaam wat onder verschijnen maar doorkomen ho maar :) wordt gelukkig vrijwel direct beter dat het door is!
    En ja, nu gaat het nog net met blote billen uit de wind, gaat van de winter nog een leuke uitdaging worden haha.

Deel Deze Pagina