Groepje mama's met baby's met koemelkallergie.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maantje80, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wie heeft ook een baby/kindje met koemelkallergie, en wil ervaringen uitwisselen?

Hoe oud is je kindje nu?
    Hoe heb je het ontdekt, welke klachten?
    Hoe is het verloop geweest?
    Welke voeding krijgt je kindje nu?

Mijn verhaal:
    Mijn dochter is nu net 4 maanden. Ze krijgt vanaf het begin combi borst/fles. Eerste weken gingen goed, daarna kreeg ze buikpijn (darmkrampjes?) Vervolgens bleef ze last houden van de voeding en begon ze ook wat te spugen. Alles hebben we geprobeerd, van verschillende soorten flessen, voeding, spenen zelfs soorten water. Niets hielp. Verder was ze altijd erg onrustig, veel huilen, slecht slapen overdag en een plekje eczeem in haar gezicht. Gewone voeding spuugde ze er allemaal uit, ingedikt ging het iets beter.
    Daarna ben ik via de huisarts bij de kinderarts in het ziekenhuis terecht gekomen, zijn vermoeden was KMA en ernstige reflux.
    Daar Nexium (maagzuurremmer) en Hero Allergy care voorgeschreven gekregen en voor mezelf een koemelk vrij dieet. De eerste dag ging helemaal mis, ze spuugde er alles uit, daarna hebben we de allergy care ingedikt met nutriton, toen ging het beter. Dit heeft ze 3 weken gehad. Eerste week ging het beter met haar, ze kwam zelfs 200 gram aan. De tweede week ging ze steeds slechter slapen overdag. Kwam nog maar 60 gram aan in die week. En daarna viel ze af, begon weer meer te huilen. Nu heeft ze sinds vandaag Neocate, waar helemaal niets meer in zit. Ik ben benieuwd of dit wel helpt.

Ik ben benieuwd naar andere verhalen, en wat voor jullie de oplossing is/was.

2. Hoihoi,

Ons zoontje is nu bijna 23 maanden en heeft nog steeds last van milde koemelk-allergie.
    We zijn erachter gekomen toen hij 5 maanden was, maar zelf had ik het vermoeden al vanaf 3 maanden alleen werd het helaas niet serieus genomen.

Ons zoontje gaf al vanaf zijn geboorte vaak een mondje melk terug. We kaartten dit aan bij het consultatiebureau, maar die gaven aan dat veel kindjes dit doen. Daarom zochten we er niks achter. Verder had ons zoontje maar eens per 3 dagen een poepluier. Ook dit leek normaal te zijn; hij had er zelf in elk geval geen last van.

Met 3 maanden kreeg hij opeens eczeem. Hij krabbelde zichzelf tot bloedens toe open. Vanaf dat moment ben ik gaan "zeuren" bij het consultatiebureau en de huisarts, maar omdat hij maar 1 van de 3 klachten had namen ze het niet echt serieus.

Eindelijk, bij 5 maanden, mochten we dan toch langs de dermatoloog en die stuurde ons door naar de kinderdietiste. Er heeft een eliminatie-provocatietest plaatsgevonden en vanaf dat moment heeft hij nooit meer een mondje teruggeven en ook elke dag een poepluier. Zijn eczeem verdween ook als sneeuw voor de zon!

Inmiddels is het zo goed onder controle dat ik er eigenlijk nog maar zelden bij stilsta dat hij koemelk-allergie heeft. Hij kan nu ook best wel wat melk drinken of iets met melk eten. Zo heftig is het niet meer. Maar als we hem elke dag melk geven dan krijgt hij wel weer last...

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje heeft flinke koemelkallergie en is nu 1,5. Ik gaf borstvoeding, en de eerste maanden heeft hij alleen maar gehuild. Na 1,5e maand wilde hij niet meer drinken, en was voor mij duidelijk dat dit echt meer was dan "krampjes".

Ik ben op dieet gegaan (koemelk, soja en ei-vrij) en het ging zienderogen beter. We hebben een provocatietest gehad voor koemelk en soja. Koemelk is hij flink allergisch voor, een paar slokjes is al genoeg om flink over te geven en veel uitslag te krijgen. Soja is hij intolerant voor. Kleine hoeveelheden, bijvoorbeeld in brood, gaan goed. Maar sojamelk drinken levert buikpijn en diarree op.

Mijn zoontje heeft tot 15 maanden borstvoeding gekregen, nu drinkt hij havermelk als alternatief.

Daarnaast heeft hij overigens ook een aantal andere allergieen, waarvan sommige minder erg (paprika, tomaat, wortel), en anderen net zo heftig als koemelk (kiwi, citrusvruchten).

Overigens heeft hij ook eczeem, maar dat staat los van de allergie. Ook als hij geen koemelk drinkt, houdt hij last van eczeem klachten. Daarvoor is hij apart onder behandeling, en de eczeem hebben we nu onder controle.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 kindjes die het hadden.
    Weet niet of je dat ook wilt horen?

5. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Onze jongste zoon heeft het. We gaan over 1,5 maand (na de 14 mnd prik) weer provoceren. Met 10 maanden ook al geprobeerd maar dat gaf weer krampen. Ben met 8 weken naar de huisarts geweest ivm Verschrikkelijke kramp, moeilijke stinkende ontlasting, reflux en uitslag in het gezicht en huilen,huilen,huilen. Hij krijgt nog steeds de Hero allergy care en verder km vrij brood en warm eten kook/maak ik nog steeds zelf.

6. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Hier vermoeden van KMA bij jongste dochter. In haar 2e week kreeg ze erge uitslag in het gezicht en vanaf geboorte deed ze al veel spugen.
    Diagnose van cb arts was in eerste instantie reflux en baby acne. Maar zelf geloofde ik er niet in. Haar huidje werd ook steeds erger. Echt hele open eczeem plekken, vooral op haar gezicht. Arme kind jeukte zich suf. Ben zelf gestopt met melkproducten te eten/drinken om het gewoon eens te proberen. Spugen werd wel iets minder maar blijft tot op heden wel. Alleen haar huid verbeterde echt zo ontzettend! Als ik dan om eens te proberen een plak kaas op brood eet heeft ze 2 voedingen later uitslag om haar mondje. Zo heftig reageert ze er dus op. Zelfs de cb arts kon er niet meer om heen en heeft nutrilon pepti voorgeschreven nu ik wil gaan afbóuwen met de bv. Met 6 maanden krijgen we een provocatie test begreep ik.

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    2 kinderen ( gehad) met kma
    Zoonlief had het in milde vorm en was er met zijn 2de jaar helemaal overheen.
    Dochterlief hadden we door na 3 weken bv eceem, erg huilen, groene waterluiers ect.
    Bloed genomen door de kinderarts en ja hoor 4 streepjes.
    Ze krijgt nutramigen flesvoeding.
    Ondertussen eet ze ook brood ( km vrij) bv blue band groenten en fruit maar het is altijd opletten.
    .
    Pas weer bloed afgenomen omdat de ka ook wilde kijken naar eventuele kruisbesmettingen maar buiten haar kma gelukkig geen allergieen meer gevonden

Deel Deze Pagina