Dreumes heeft Rode hond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaasschaaf, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Gisteren met onze jongste zoon naar de huisarts geweest. Hij had plots zn hele nek, romp onder de kleine stipjes. Normaal ben ik daar echt niet heel snel voor bij de huisarts maar ik herkende er niks in van de kinderziektes die mijn oudste heeft gehad. Achter zn oren zat ook helemaal vol, opgezette kliertjes. De huisarts constanteerde rode hond. Wat goed mogelijk is aangezien hij net een jaar is en dus over 2 maand pas word ingeeent met de eerste bmr vaccinatie.

Toch stond ik er van te kijken, op internet las ik dat er maar ong 5 gevallen per jaar zijn. Hij gaat niet eens naar een KDV of dergelijke dus ik vraag me af hoe hij het heeft gekregen.

De huisarts was er vrij luchtig onder, gaat na een week wel over. Toch lees ik wel dat rode hond flinke complicaties kan geven.

Zijn er hier mensen met ervaring met een kleintje die rode hond heeft gehad. Gelukkig geen zwangeren in de buurt dus dat scheelt.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Geen ervaring.wilde wel even beterschap wensen. En even zeggen dat er idd complicaties kunnen zijn maar meestal gaat het gewoon prima. Goed in de gaten houden en ander even aan de bel trekken bij de huisarts of hap mocht dat nodig zijn.

3. Lieke1989

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ach, beterschap daar. Helaas zullen we komende jaren hier wel vaker gaan lezen dat een kindje rode hond of mazelen heeft. Die hype met het niet inenten van kinderen, doodeng vind ik het. De arts van het consultatiebureau raadde ons sterk af om op vakantie te gaan naar Italië, daar schijnen de mazelen te heersen. Juist doordat daar ook die hype met niet inenten is. Erg sneu voor de ouders en kinderen die wel het inentingsprogramma volgen en de rekening op deze manier gepresenteerd krijgen.

dirksmama vindt dit leuk.
  5. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Lief dat je er naar vraagt. Het gaat op zich prima. Hij is erg hangerig maar eet en drinkt wel goed. Ik verwacht geen rare dingen maar baal er wel ontzettend van dat hij dit nu heeft gekregen.

Emma86
    Ik ben er bang voor dat dit inderdaad steeds meer rond gaat. Ik ben er ook voor dat kinderen zonder enting geweerd worden op bepaalde plekken (indoor speeltuinen, KDV's enz.) Mijn kind is nu de dupe van andermans beslissingen. Nu is hij godzijdank niet doodziek maar tegen dit soort ziektes worden met een reden gevaccineerd.
    Fijn dat het consultatie bureau aangaf dat je beter niet naar Italië kunt gaan ivm de mazelen. Je kind zal het er maar oppikken, bah. Nare ziektes ook.

6. Lieke1989

Fijn dat het redelijk goed gaat.
    Ik vind het heel vervelend dat je kind ziek is maar bedenk wel dat zolang je niet weet waar of van wie je kindje ziek is je niet weet of diegene is ingeënt aangezien inentingen niet voor 100% bescherming bieden.ook met inentingen kan je nog steeds ziek worden.
    En niet elk kindje kan ingeënt worden doordat zij er bijwerkingen van krijgen die heftiger zijn dan eventjes een beetje hangeriger zijn.
    Sorry dat ik off topic ga maar wilde dat even zeggen. Niet om een discussie te starten over inentingen maar ter info.

7. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Tuurlijk weet ik er het fijne niet van hoor. En dat zal ik ook nooit weten maar als je bedenkt dat het met rode hond veel erger kan aflopen. Ik weet ook dat er kinderen niet worden ingeënt vanwege medische redenen, meer dan begrijpelijk. Maar het probleem met een vaccinatieprogramma is dat bijna 98% wel moet meedoen om zoiets waterdicht te kunnen krijgen.

Blijft toch altijd een lastig punt, vaccinaties.

Hopelijk knapt onze kleine man weer snel op ;)

8. Lieke1989

Dat hoop ik ook voor jullie.nooit leuk als een kindje ziek is.

9. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Helaas niet echt fit vandaag. Stipjes op de buik en rug trekken nu weg maar nu zitten zn armen en beentjes er ook onder. Verder helemaal rode oogjes en opgezwollen. Hij krijgt ze amper open. Ook erg moe, leunde zelfs naar zn bedje (dat ken ik helemaal niet van hem!).
    Hopelijk helpt een paar uur slaap.

10. Lieke1989

En als de slaap niet helpt kan je altijd even overleggen met de huisarts. Nogmaals beterschap!

Deel Deze Pagina