wakker of slapend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik vroeg me af of jullie je kleine in het bedje leggen als de kleine nog wakker is of doe je dat als de kleine slaapt?
    op het cb zeiden ze dat het beter was om je kindje in bed te leggen als het wakker is,om zo te leren dat hij of zij daar moet slapen.ben benieuwd wie wat doet?

liefs linda

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Toen ze zo klein was, sliep ze vaak al na haar voeding en werd ze slapend in de wieg gelegd. Maar na een paar weekjes ging ze na een voeding een poosje in de box. Als ik zag dat ze slaap kreeg, dan werd ze in haar ledikantje gelegd. Werkt hier heel goed. Eigenlijk nog geen problemen gehad met naar bed gaan.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ligt er maar net aan of je kleine slaapt na de fles. Bij ons vielen ze altijd in slaap tijdens het drinken, dan ging ik niet eerst wachten tot ze wakker werden om ze dan in bed te stoppen.

Maar ik begrijp het advies wel. Vaak hadden we het probleem dat ze wakker werden op het moment dat ze in bed werden gelegd en dan gingen huilen :rolleyes:

Vooral 's avonds was dat een probleem. Daarom hebben we een tijdje 's avonds de bedje voorgewarmd met een kruik, het is natuurlijk veel fijner slapen in een bedje dat al warm is.

4. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi caithlin,dat probleem heb ik dus ook :( lekker slapen na de fles dan in bedje en naar 10 min huilen :( .maar leg ik haar wakker in bedje dan heb ik hetzelfde probleem :( weet soms niet wat ik nou moet doen hoor.ik laat haar nu maar even huilen denk ik,en misschien valt ze in slaap.

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dat hebben wij ook gedaan. Werkt idd heel goed.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    ik leg Jesper altijd wakker in bed. Dit omdat ik een keer heb gehoord dat als ze wakker schrikken als ze slapen in bedje zijn gelegd. De eerste keer was het wat huilen, maar hij is er nu al aan gewend. Hij valt meestal binnen 5 a 10 minuten in slaap.

7. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    vanochtend weer geprobeerd wakker in bed te leggen.is ze eerst 20 min stil,dan begint ze te huilen :( dat kijk ik dan ong 20 min aan,dan weer speentje erin die eruit gevallen was.dat gaat zo maar door.heb haar er toch maar weer uit gehaald en eerst in de box gelegd,begint ze ook een beetje te jengelen en nu ligt mevrouw bijmij te pitten.leg ik haar nu in bed dan begint het van voor af aan :(

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Jinx, ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heeft bakeren hier geholpen.

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Jolijn gaat wakker naar bed, mijn ervaring is ook niet te lang wachten voordat ze naar bed gaat. Want als zijn "te" moe is kan ze niet makkelijk in slaap vallen....

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik leg hem erin bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maar dat betekent soms dat hij toch nog veel tegenstribbelt of echt een huilperiode nodig heeft om echt te gaan slapen. Ik merk wel dat dit minder wordt.

11. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoe gaat dat inbakeren dan in zn werking?.ik moest al wel van het cb,die had ik opgebeld,het dekentje strak om haar heen leggen met de armpjes naar beneden,maar dit werkt niet want haar handjes komen er net zo gemakkelijk weer boven uit :(

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    @jinx: hier heeft het inbakeren daar ook tegen geholpen. Je kunt het beste het CB om hulp vragen bij het inbakeren. Er is een speciale techniek voor, die ze jou dan even kunnen uitleggen. In het begin kan dat vaak nog gewoon met 2 hydrofiele luiers. Kun je even proberen of het ook wat voor tara is.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Jinx, ik heb van het CB de tip gekregen om de doek van pacco te gebruiken. Deze zijn erg gemakkelijk. Nieuw kan je ze bestellen op pacco.nl en tweedehands zijn er erg veel te vinden op marktplaats.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van nature zijn babies ingesteld om tijdens de voeding in slaap te vallen. Alle processen in het babylijf en het lichaam van de moeder wijzen daar op. Wakker in bed leggen om een kind te 'leren' slapen, is iets typisch Nederlands en ook iets dat eigenlijk alleen maar werkt bij een deel van alle kinderen. Bij kinderen die kunstvoeding krijgen wat sneller als bij kinderen aan de borst.
    Wakker in bed leggen is eigenlijk heel onlogisch en de reflexen van een normale gezonde baby verzetten zich er ook tegen. Het kind gaat maaien met de armen en probeert met huilen de aandacht te trekken. Dat kun je oplossen door in te bakeren, maar daarmee negeer je dus wel de natuurlijke instincten van je kind.

Deel Deze Pagina