In bed wakker, voel me dan zo schuldig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Als ons meisje de eerste tekenen van vermoeidheid aangeeft (gapen 2x, jengelen of dichtvallende ogen) dan brengen we haar naar bed. Maar als ze in bed ligt dan duurt het soms nog wel eens een half uur voordat ze (zelf) in slaap valt. Ze is dan eerst nog wat aan het brabbelen en lachen. Het ziet er dan zo gezellig uit dat ik me heel schuldig voel dat ik haar daar alleen achter laat. Ik ben dan bijna geneigd om haar er weer uit te halen en met haar te gaan spelen. Maar ik doe het niet omdat ik denk dat die vermoeidheidssignalen er niet voor niets waren.
    Na een tijdje valt ze dan heerlijk in slaap, maar ik voel me schuldig; net alsof ik mijn kind in bed dump en haar alleen laat...

Groetjes shampoo

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, is juist goed dta je haar op bed legt bij die vermoeidheidssignalen: zou je nog met haar gaan spelen, dan overprikkel je haar en wordt het brullen als je haar alsnog op bed legt.
    Wakker in bed liggen, is voor je kleintje ook rusttijd en zolang ze zo lekker vrolijk is, zou ik denken: babyfoon aan en genieten van alle kraaitjes, :D Zij geniet, dus geniet van een afstandje lekker mee, ;)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter doet dat ook hoor. Ik laat haar dan lekker haar gang gaan. Ik vind het wel gezellig klinken als ze zo licht te babbelen, kraaien en gieren. Zielig vind ik het niet. Als ze echt alleen en eenzaam zou voelen, dan ging ze vast wel huilen, zolang ze dat niet doet, gewoon lekker laten. Is ook wel goed voor ze. Zo leren ze zelf in slaap te vallen en zichzelf ook te vermaken.

Maar ik snap het ook wel een beetje hoor. Ik ben ook erg nieuwsgierig wat ze aan het doen is tijdens haar gekraai:). We zitten erover te denken om een beeldbabyfoon aan te schaffen, maar die zijn nog erg duur.

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,199
    113
    Het is juist goed. ZO leert ze alleen zijn en zichzelf vermaken. Feit dat ze niet huilt is ook een teken dat ze het prima vind. Hier doen we het nog weleens als mevrouw erg vroeg wakker is. Laten we haar lekker nog een half uurtje liggen. Niet schuldig over voelen hoor!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Hier ook eentje die nog lekker kan liggen babbelen en met haar knuffels speelt, soms ook wel een half uur. Ik voel me niet schuldig hoor, want blijkbaar heeft ze het prima naar haar zin in bed. Zo kan ze even alles verwerken, vermaakt ze zichzelf en daarna lekker slapen. Is alleen maar goed denk ik.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heerlijk toch dat ze het zo fijn vindt om naar bedje te gaan? Ze is nog lekker even aan het kletsen en haar plekje aan het vinden. Als je er weer uit zou halen, zou je haar ritme verstoren! Dit is juist prima. Niet zielig vinden, juist blij zijn dat je kindje zo lief naar bedje gaat en het zo fijn vindt!

7. est

est Actief lid

Nov 22, 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    ik herken het wel hoor, maar houd me voor wat er door de anderen gezegd is. Als hij gaapt en in zijn oogjes wrijft, is hij moe en moet hij naar bed. Hoe graag ik ook zou reageren op zijn gekraai, ik doe het niet. Ik vind het stiekem ook wel leuk om naar hem te luisteren terwijl hij zo ligt te kletsen..
    En, wat ook eerder gezegd is: als je dochter zich eenzaam zou voelen, dan hoor je dat wel..
    Blijven doen wat je doet!!

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Juist van genieten dat je baby zich in haar bedje ook lekker op haar gemak voelt! Ik heb het juist bij het wakker worden. Soms slaapt mijn zoontje zo lang, dat ik voorzichtig eens een kijkje ga nemen. Vaak ligt hij dan heerlijk om zich heen te kijken of met zijn handjes te spelen en krijg ik gelijk een dikke grijns als hij me ziet. Blijkbaar vond ie het dan gewoon prima om nog even wakker alleen in bed te blijven liggen (of hij komt gewoon ook een beetje moeilijk op gang, net als z'n vader, haha).

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,210
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik heb dat gevoel ook wel. Maar wat de andere ook zeggen stelt me goed gerust. Voel me gelijk niet meer zo schuldig :)

10. steintje

steintje Actief lid

Feb 11, 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Gylano ligt soms ook nog een poos te brabbelen, en te kletsen, zelf als hij al een poos geslapen heeft, (slaapt meestal ongeveer twee uur) Dan haal ik hem ook niet meteen op als ik hem hoor, hij ligt dan zo lekker te keuvelen, en meestal een poepbroek te produceren, ik zit dan gewoon beneden naar hem te luisteren, echt heerlijk.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    Juist niet schuldig voelen, heerlijk dat je kindje zichzelf kan vermaken. Mijn zoontje kan dat gelukkig ook.
    Misschien moet je bedenken dat jij ook weleens lekker tijd wil voor je zelf alleen en dat dat fijn is om te hebben. Nou geef jij je dochtertje ook tijd voor haarzelf, hartstikke goed toch?

12. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik sluit me bij de rest aan, het is juist goed om haar bij de 1e tekenen in bed te leggen.
    jij kan toch ook niet meteen in slaap vallen als je moe op bed ligt :D

13. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Heel herkenbaar. Bij mijn dochter duurt het ook vaak lang voor ze in slaap valt, zelfs als ze moe is. Ik vind het zelf heel vervelend om niet in slaap te komen en ga er dan van uit dat dat voor haar ook zo is.
    Laatst bracht ik haar naar boven om haar luier te verschonen en toen ik haar daarna oppakte wees ze naar haar bedje, maar ik nam haar weer mee naar beneden. Toen werd ze boos, want ze wilde naar bed! Terwijl ze nog niet eens moe was. Zo erg vindt ze het zelf dus helemaal niet.

14. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Het is al vaak gezegd maar juist heel goed wat je doet, niet schuldig voelen hoor!
    Prima dat ze leren in slaap te vallen dan dat ze al slapend naar bed gaan!

15. Jessie81

Jessie81 Actief lid

Jan 4, 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Hier ook bij gapen/oogjes wrijven naar bed. Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen hoor. Eigenlijk mag je best trots zijn op jezelf dat je de signalen zo goed herkent en je baby zo lekker plezierig in slaapt valt :D

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je doet het goed hoor, als je langer wacht is het huilen in bed, dat vind ik nog veel zieliger :)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik zal toevallig gisteren bij de Lidl een beeldbabyfoon voor 89,= Geen idee of die ook goed is?

OT: zeker niet schuldig voelen! Zij heeft t naar dr zin en valt zo heerlijk in slaap, zoals t zou moeten zijn :D

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Ik snap je wel Shampoo, dat heb ik ook!!
    Voelt voor mij ook of ik me er gemakkelijk van af maak om hem alleen in zijn bedje te laten liggen.
    Maar hij vind het zelf idd ook heerlijk...
    Maar ook ik vind het zielig idd, stom hé! Terwijl hij het zelf helemaal niet erg vind, en idd al brabbelend haast in slaap valt...

19. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Is juist heel goed hoe je het aanpakt :D mijn zoontje doet dit ook. Speelt eerst nog even met zijn knuffels, en verteld hele verhalen tegen ze, en dan in ene is het stil en slaapt hij... hij moet gewoon even zijn dag met de knuffels bespreken denk ik altijd haha ;)

Share This Page