Hallo allemaal, Onze dochter van bijna 8 maanden ligt al vanaf een week of 4 in de Puckababy. Ik vind dat het tijd wordt om ermee te stoppen en over te gaan naar een gewone slaapzak, maar mevrouw vindt dit niet. We hebben het een aantal keren geprobeerd maar iedere keer is ze hysterisch en weigert te slapen. Als ik haar daarna overleg in de Puckababy, gaat ze meteen slapen. Ik wil haar eruit hebben omdat ze 's nachts heel vaak wakker wordt en ik dan het idee heb dat ze uit de zak vandaan wil. Iedere keer als ik bij haar kom zit ze met haar benen in de lucht en begint te kreunen en gekke geluiden te maken. Kortom, mijn vraag is: hoe hebben jullie je kind uit de Puckababy gekregen?
Ik lees even mee, want ik krijg mn zoontje ook niet goed van het inbakeren af. Wat ik heb geprobeerd en wat op zich goed ging: (ik gebruik trouwens de pacco doeken) Ik heb het binnengedeelte van de pacco doek, dus het deel wat om de armpjes heen gaat zodat de armpjes dicht tegen het lichaam aan zitten, heb ik in een slaapzak gedaan. Dus mijn zoontje lag wel in een slaapzak (met mouwen), maar toch met zn armen binnenboord. later heb ik geen doek meer gebruikt maar gewoon de armen in de slaapzak gedaan(niet in de mouwen) en dicht geritst. Halverwege het slaapje wurmpt hij ze soms toch in 1 van de mouwen (heel knap), maar hij voelt in ieder geval die begrenzing en dat geeft al rust! Van Puckababy hebben ze ook een puckabag. Dit wordt gebruikt om af te bouwen, maar ik zie niet echt het verschil met een gewone slaapzak? Mijn zoontje is nu 4 maanden maar ik krijg m dus niet volledig van het inbakeren af. Overdag slaapt ie gewoon goed in zonder inbakeren en met gewone slaapzak en armen door de gaten. 's nachts gaat het inslapen goed maar met inbakeren slaapt ie als een blok van ca 20:30 tot 8 uur smorgens. Zonder inbakeren begint ie al vanaf 5/6 uur te mummelen en slaapt ie heel licht. Hoor ik m steeds kraaien/ gillen en kletsen in zn slaap. Of hij ligt even wakker en doet hazenslaapjes tot het flestijd is. Maar doordat ie zo licht slaapt komt ie vaak ook eerder. Hoe krijg ik m toch zo ver dat ie dat laatste stuk van de nacht ook gewoon diep slaapt? Ik zou toch een keer van het inbakeren af moeten komen? Hij begint ook haast om te rollen en vlgs mij mag je m dan niet meer inbakeren, dus ben er toch mee bezig om hem af te laten bouwne. Mar zodra ik 1 arm de ruimte geef slaapt ie weer een stuk korter
bij mij werkte het niet, 1 armpje eruit later 2. Ik had ook de Pacco trouwens. Wat ik gedaan heb, was alleen de cape om zodat de handen los in de doek lagen. soms trof ik een houdini, met een armpje eruit, maar t is gelukt. -> langzaam aan slaapjes in trappelzak: eerst 1x per dag, na een week 2x per dag enz enz. t is gemakkelijk gegaan gelukkig succes
Wij hebben cold turkey afgebouwd, hij had die dag zijn 3de serie prikjes gehad en dan mag je niet inbakeren dus vanaf toen ook niet meer gedaan. Gewoon in een slaapzak in bed gelegd en hij heeft 1,5 dag wat lastiger en onrustiger geslapen en nu slaap hij als een roos in zijn slaapzak geen problemen mee gehad. Het ligt denk ik een beetje aan je kindje maar goed als je kindje net prikjes heeft gehad mag het al 24 uur niet (het inbakeren) Dus dan ben je al halverwege aan het wennen zonder te slapen misschien kan je dan doorzetten? En anders inderdaad 1 arm eruit en dan 2 etc maar ik vond dat dat langer en dus meer onrust gaf.
even off topic misschien maar bij ons op het CB zeiden ze trouwens dat het wel mocht de puckababy na de prikjes. Alleen niet als ze echt hoge koorts krijgen (boven de 39 graden)
Bij ons ook cold turkey afgebouwd. We hebben toen een Ikkelief.nl slaapzakje genomen, die was wel vrij strak, maar wel met lange mouwtjes. Verder stevig instoppen.
hier ook zo ineens, ook na de prikjes, vonden we mooi excuus, inderdaad strak instoppen en even doorzetten. 8 maanden is echt wel mooi geweest, gezien het gevaar met omdraaien, en dan niet alleen omdraaien, hier een wurm die zelfs zonder slaapzak zich in elkaaar kan vouwen en er niet meer uitkomt, kun je je voorstellen hoe dat voelt als je ook nog opgesloten zit? tis ff doorzetten, en nee het voelt niet leuk voor de kleine, zelfs ik kan me herinneren dat ik lange nachtjaponnen wilde, van nek tot enkel met strakke lange mouwen...ook een inbakergevoel, veilig... als afbouwen niet lukt is er maar 1 manier... (afbouwen bedoel ik, 1 arm en dan 2 vrij...) succes!
Ons zoontje heeft ook heel lang in de puckababy gelegen. Zag er als een berg tegen op om het niet meer te doen omdat hij destijds echt niet wou slapen. We hebben toen een dunne slaapzak gekocht met mouwen, en die mouwen hebben we vast genaaid aan de slaapzak zelf. Hij kon zijn onder armen wel bewegen maar kon niet bij zijn gezicht komen, ons zoontje sloeg zichzelf namelijk steeds wakker. Misschien kun je dat ook proberen. Ik heb ook die grotere maat puckababy gekocht. Maar dat vond ik niks want die was best wel groot. Succes met het afbouwen. Het is echt wel even pittig om door te zetten.