Bultje; naar de huisarts of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavita, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Een paar maanden geleden merkte ik dat de rand van mijn bh irriteerde. Er bleek een klein rood bultje te zitten. Ik heb hem afgeplakt met een pleister en er verder geen aandacht aan geschonken. Na verloop van tijd ging het bultje open en kwam er een donker korstje op. Ik ging er van uit dat het aan het genezen was. Dit bleek niet het geval. Het bultje veranderde van rood in huidskleur en vandaag merkte ik op dat er een donker vlekje in zit. Alsof er een heel klein moedervlekje in zit. Nou loop ik niet bepaald de deur plat bij de huisarts en ben ik ook niet van plan om voor iets onbenulligs die kant op te gaan. Vandaar dat ik me afvraag wat jullie zouden doen. Wel of geen afspraak maken bij de huisarts? Het bultje is maar een paar millimeter groot. Maar het zit er nog steeds en het verandert dus wel.
     
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Zeker gaan! Beter een keer teveel dan te weinig, hoor. Daar zijn dokters voor. Het zal vast niks zijn maar beter zeker zijn.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Ik zou gewoon even gaan, als ‘t niks is, is het alleen maar fijn om te weten toch? En als er wel beter naar gekeken moet worden, is het ook beter om te gaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Natuurlijk ga je hiermee naar de dokter. Het feit dat je hier al uitgebreid verslag doet zegt genoeg toch? Je hebt behoefte aan geruststelling en wilt terecht weten waar je aan toe bent. Het zal heus niets zijn, maar dat is ook de moeite waard om te weten. :thumup:
     
    Huismuisie, NiVa0230, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Nou ja, weet je wat het meer is… Het is zo klein. Ik wil niet dat de huisarts zoiets heeft van: je had zelf ook kunnen bedenken dat iets van dit formaat gewoon niks is. Vandaar dat ik benieuwd ben wat anderen zouden doen.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dat hebben ze niet hoor. Het is hun werk ;)
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Ja doen :)

    Gouden regel: vertrouw je iets niet, hoe klein ook, laat het controleren. Doen ze met liefde :)

    Hoe kleiner, hoe makkelijker vaak ook weg te halen
     
    Mamavandrie34, Oilell en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ja, daar heb je een punt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon even laten kijken. Zal vast niks zijn maar dan weet je het wel zeker. De artsen in de praktijk waar ik werk zijn gek op vlekjes en bultjes, die staan altijd te trappelen om een ingreepje te doen ;)
     
  10. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    In de praktijk waar ik werk kun je een mailtje sturen met een foto via de zorgonline app. Dat is heel handig bij deze vragen, waarbij je twijfelt moet ik bellen of niet.
    Wat ook fijn is dat je, in ons geval, direct met de huisarts communiceert.
    Als dat geen mogelijkheid is, dan zou ik wel even laten checken. Succes!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier moet je dan een foto sturen en aan de hand van de foto bepalen ze of je nog langs moet komen of niet.
    En gewoon gaan. Beter een keer te vaak dan te weinig
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja precies, zo gaat dat hier ook. Alleen niet doen op vrijdagmiddag haha, moest toch komen en zat hele weekend in spanning. Voor niks uiteindelijk.
     
  13. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Zeker even informeren hoor. Ik heb een tijd geleden ook een heel klein puistje gehad op mijn borst en was daarna een heel klein wondje. En die genas heeeeeeeeeel traag. Ook beetje vreemd. En jeukte en beetje schilferig. Kreeg toen eerst via een online consult het advies vd huisarts om te smeren met een vette zalf. Toen dat niet hielp moest ik hormoonzalf (voor eczeem) smeren. zen toen dat ook njet hielp kreeg ik voor de zekerheid een mammografie verwijzing. de radioloog besloot om eerst een echo te maken omdat ik een jaar ervoor nkg een mammografie had gehad. Was uiteindelijk niks aan de hand. En het is uiteindelijk zelf verder weggetrokken. Nog altijd (7 mnd verder) niet volledig weg, maar maak me er nu geen zorgen meer over.
     
  14. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Beter een keer te veel laten controleren dan een keer te weinig controle.

    Je zit nu in twijfel en twijfel is nooit goed.
    Geeft de huisarts aan dat het niks is dan is je twijfel ook direct weg.
     
  15. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier doe ik ook vaak een econsult als ik twijfel en dan krijg ik vanzelf van de arts te horen of ik nie tliever langs kan komen (3 keer gehad afgelopen jaar dat er plekjes waren waarbkj ik twijfelde of het oké was, waaronder ook 1 van de kinderen). Stuur dan indd een foto mee.
     
  16. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik wist niet dat het bij onze huisarts ook kon, maar naar even zoeken vond ik de optie om een foto te sturen. Dit heb ik vanochtend gedaan. Net kreeg ik bericht dat ze me toch graag wil zien, omdat ze niet weet wat het is. Waarschijnlijk wil ze er een biopt van nemen, zei ze.
     
  17. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Zo zie je maar, kan indd heel laagdrempelig en nu is het op initatief van de arrs dat je moet komen.
     
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Heel alert van de huisarts. Bij twijfel onderzoek doen ipv aankijken. Mocht het wel wat zijn en het is nog klein kan er tenminste goed gehandeld worden. En blijkt het niets te zijn dan is het fijn die zekerheid te hebben.
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.989
    113
    Vrouw
    En nu laat je ons in spanning? ;)
    Hoe was het?
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Mijn richtlijn is altijd dat als ik aan anderen ga vragen of ik voor iets de huisarts moet bellen, dat ik dan de huisarts moet bellen;)
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina