Wakker omdat.....

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Vreselijk hé!
    En al die mensen die zeggen, draai je weer om, ga weer verder slapen.
    Als ik t kon dan had ik het gedaan.
    Meestal ben ik pas in januari gewend aan de nieuwe tijd. Dus de maanden november en december ben ik standaard hardstikke vermoeid.
     
    Syane vindt dit leuk.
  2. Ischa31

    Ischa31 VIP lid

    5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Je doet t wel goed, hoop voor je dat t gaat werken.

    ja is bijna iedere nacht. En ja ik werk 4 dagen in de week, wel thuis maar wel intensief werk. Maar dat gaat tot op heden goed.
     
  3. Ischa31

    Ischa31 VIP lid

    5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dank je wel voor de tip, ik ga het even uitzoeken.
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Zoon heeft daar ook zo vreselijk last van. Heeft weken nodig om eraan te wennen en vaak gaat dan bijna de zomertijd weer in. Die overgang maakt hij een stuk makkelijker meestal
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Klopt zomertijd heb ik ook nooit last van.
    Als wij intercontinentaal reizen heb ik er ook altijd erg last van. Op aruba zat ik elke dag om 5u op t strand om de zonsopkomst te bekijken :roflmao:
     
    owly vindt dit leuk.
  6. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Hier heb ik vannacht de hele nacht wakker gelegen (3e nacht op rij al...) geen idee waar t door komt. Heb van die periodes, hopelijk is het snel weer goed slapen want voel me net een zombie.
     
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Allereerst ben ik er van overtuigd dat je nooit iemand kunt/mag adviseren om te scheiden. Dit is iets dat echt 100% uit jezelf moet komen. Maar áls…. tja, dan zou ik wel zeggen: meid, jij verdient echt beter!
    Raar hè, dat je dat tegen je zelf minder makkelijk zegt.
    Maar zegt ook alles over wat deze relatie met m’n eigenwaarde heeft gedaan…
     
    cosdy en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens hoor, met je eerste opmerking! Ik stelde de vraag alleen zo om er even op een andere manier naar te kijken... Wat goed dat je zelf inziet dat je eigenwaarde een flinke deuk heeft opgelopen in deze relatie... Maar; het is niet weg hè. Nooit helemaal. Je kunt er iedere dag opnieuw weer voor kiezen om het op te zoeken en het een boost te geven. Wanneer jij er klaar voor bent. Ik wens je veel sterkte, kracht en liefde voor jezelf en je kinderen.
     
    einad, Biny, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    8C20FB2E-31A0-45CD-9C4B-1483293BB45C.jpeg
     
    Mammavantwee, Vero0504, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Ik lag donderdag op vrijdag wakker (en dat lig ik nooit!), Beseffende dat ik me totaal gestressed voelt door het thuiswerken. Alles thuis. Prive en werk, er is geen scheiding. Prive stof ik mijn werkkamer af en hang ik de was op. Werk zit ik in een rommelkamer, zie de ochtend sporen (na ochtend spits met 3 kids) in huis terug en de keuken.
    Het loopt in elkaar over, voel me gestressed daardoor en het laat me niet Los. Normaal kan je een werkdag van je afschudden op de fiets/ in de auto . Spreek je live collega's die Energie geven.
    Vooral dat werk en prive onlosmakelijk verbonden zijn voelt beklemmend.
     
    Syane en cosdy vinden dit leuk.
  11. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.688
    1.884
    113
    Herkenbaar. Ik lig er niet wakker van. Maar ik heb op het werk inderdaad aangegeven dat ik die scheiding van privé en werk nodig heb
     
    Syane en Vogelmeisje vinden dit leuk.
  12. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    @Vogelmeisje
    Dat is precies de reden dat mensen nu in een burn out schieten.
    Na een werkdag moet je echt bewust je pc uit zetten, bureau netjes achterlaten...
    Misschien helpt het om een rondje te gaan wandelen als afsluiting van je werkdag?
     
    Syane en Vogelmeisje vinden dit leuk.
  13. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Ik Wil voor de mentale balans in ieder geval 1 kantoordag. Ga ik ook gewoon doen, dat gaat Al zoveel lucht geven.

    Mijn bureau laat ik netjes achter maar ik sluit altijd wel gehaast af. Hup kinderen overal ophalen.
    Hm, iets eerder stoppen en mental de dag afronden is wel een goeie.
    Dankjewel!
     
    Syane vindt dit leuk.
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Wat voor werk doe je?

    Doordat je gehaast afsluit, heb je geen kans om het in je hoofd echt af te sluiten
    Je blijft dan half in werkmodus.
    Als ik dat op die manier, zit ik zeker weten savonds weer achter de pc.
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Zoonlief had t ff moeilijk met een buikje. Die ligt GELUKKIG nu te ronken.

    Vervolgens besluit dochter dat ze WEER niet alleen wil slapen. Lag eventjes naast papa maar kwam ik vervolgens tegen op de overloop. Nu daar weer een gevecht mee en intussen zoonlief ook nog van voedingen voorzien.

    Poeh, dit zijn de momenten dat ik twee projectielen best lastig vind en enorme moeite heb mn geduld te bewaren terwijl dochter probeert de confettibom in de nacht te zijn.
     
  16. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Sinds gisteren heb ik Corona dus volgens mij begint hoofdpijn koorts te worden
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Gedver, kan je je rust nemen? Beterschap in elk geval!
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Dochter toch nog in slaap is gevallen, welliswaar bij mij beneden op de bank maar slaap is slaap.

    En ik vol verbazing en ongeloof aan mn koffie zit, zoonlief drinkt 50 weg na een pauze van 3 uur te hebben geslapen...

    (was wel een tijdspanne die we eerder al gemarkeerd hadden dat hij in diepe slaap was en zonde was dat daar een voeding tussen zat)

    *klopt af op hout*

    Al is t maar 1 slot in de nacht met meer rust voor iedereen, dat helpt al enorm!
     
  19. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.244
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb het gevoel alsof ik voor de 1000e keer wakker ben.
    Wat een nachtje. O is al vanaf 23:00 t/m nu aan het spoken, en ieder uur wakker. En ik werd wakker van de geluidjes die hij maakt en om 1:30 lag hij te spelen met zijn Dikkie Dik knuffel... ik heb al een fles proberen aan te bieden maar die hoeft hij niet.. net nog terug gelegd in bed in de hoop dat hij nog ff gaat slapen.
    Ik ben in ieder geval klaar wakker
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Hier heb ik doelbewust outlook van mn telefoon afgehaald en Teams op stille periode gezet op mn vrije dagen en na werktijd.

    Werd helemaal krankjorum van de alerts en bliepjes. Werk is werk, prive is prive. De enige consessie is wanneer ik een dochter thuis heb, dan wordt t uren verdelen over de dag of overschuiven naar mn vrije dagen. Of de baas heeft echt een spoedje/collega komt er niet uit maar ik heb afgesproken dat ze dan ff app'en.

    We hebben dan wel een werkruimte op zolder, stelt niet heel veel voor maar er is een plekkie. Fikse thermoskan thee/koffie mee en wat snacks. Ipv koffie bij t apparaat te halen of een rondje rond t kantoorpand terwijl je zit te bedenken hoe je probleem x gaat tackelen hang ik de was een keer op ofzo. Dat doet iedereen bij ons en stelde de directeur zelf ook voor, ff weg achter die laptops van schermstaren heeft nog nooit iemand een goed idee gekregen enkel irritatie en frustratie.

    De laatste periode van zwangerschap werkte ik overigens wel aan de eettafel omdat ik de trap amper op en af kon met mn bekken. Dan is t wel irritant als je rechts van je kijkt en kruimels ziet op t aanrecht enzo, daar gaan mn handen van jeuken terwijl ik echt geen poetsfanaat ben ofzo. :roflmao:
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina