Tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Darinka1, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hej iedereen,

Ml en ik vroegen ons af hoe het tanden krijgen bij jullie kindjes verliep.

Dl heeft rond 11maanden op 5weken tijd 4 tandjes gekregen. 2 onder en 2boven.
    Sindsdien geen enkel spoor meer van nog volgende tandjes. (Dl is bijna 14 maanden)

Hoelang duurde het bij jullie kindjes eer de volgende tandjes zich aandienden?
    Ook heeft ze tussen de bovenste 2 tandjes een spleet van 3mm komt dit nog goed als de andere tandjes eraan komen?

Ml vroeg zich af of het normaal was dat er nog geen tandjes volgden.

Groetjes

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is wisselende tanden dus maakt geen zorgen over spleet.
    Denk ik dat tenminste.

Hier ook rare tanden: ze heeft 4 boven, 3 onder en en kies. Kies kwam net uit en ik zie nu ook 4e hoektand onder doorkomen en andere kies ook opgezwollen tandvlees. Tussen kies en boven/ondertanden zat ook 4-5mnd
    Is ook niet volgens het volgorde maar ik geloof dat tot 2 jaar kunnen gewoon tanden nog komen in een keer allemaal.

Ik ken kindjes die tot 1.5 jaar geen enige tand hadden en dan opeens kwam alles tegelijk. Ik ken ook kindjes die op 1 jaar al 16 tanden hadden. Dus het verschilt
    Ze komen zoiezo aan laat of vroeg 😉

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een aparte met tanden. Eerst kwamen ze onder, toen hij 3 maanden was, daarna boven rechts naast het midden. Toen de middelste 2 tandjes boven en de linkse boven. Toen nog 1 onder gekregen. Dit alles was in een tijdsbestek van 2 maanden. Nu staat hij al maanden stil en komt er opeens een kies. Hij heeft onder nog maar 3 tanden en ze staan allemaal ver uit elkaar! Maak me er geen zorgen om, zal wel goed komen en anders heb je nog zoiets als een orthodontist! :)

Deel Deze Pagina