Hallo, Mijn vorige kraamtijd is nou niet bepaald vlekkeloos verlopen. Kort samengevat had ik bijna een week niet geslapen door o.a. een pittige bevalling, te veel verschillende meningen over de borstvoeding waardoor de kraam mij dag en nacht elke 2u liet kolven en 3u liet fingerfeeden (reken maar uit...). Mijn zoon had al heel snel krampjes en overdag sliep ik niet. Geen van mijn kraamhulpen (een keer gewisseld door drukte plus stagiare) zag dat ik uitgeput begon te raken of herkende de signalen die ik zelf ook niet zag, ik wist niet dat het niet normaal was. Na een week ging het finaal mis. Ik dacht écht dat er iets zou gaan knappen in mijn hoofd, dat er gewoon iets kapot zou gaan en dat ik gek zou worden. Meteen aan de bel getrokken en daarna begon de eindeloze herstelperiode. Ik had wekenlang hele dagen paniekaanvallen en werd 's ochtends wakker met buikpijn van het hyperventileren in mijn slaap. De borstvoeding stopte na 10dg omdat mijn lijf uitgeput was. Enfin. Nu wil ik graag weer zwanger worden. De pijn heb ik al eens gehad dus de bevalling geloof ik wel. Maar die kraamtijd, de paniek slaat me om het hart als ik eraan denk. Wat als het weer misgaat? Als het weer niet gezien wordt? Ik voel heel erg de behoefte een controlenetwerk om me heen te maken zodat het niet nog eens gebeurt (of nog erger wordt). Ik ben zelf natuurlijk wijzer, en de vk heeft beloofd dat ze elke dag kunnen komen. Ze zei me ook te vragen om een ervaren kraamhulp. Maar wat kan ik in deze situatie van de kraamzorg verwachten? alvast bedankt voor de moeite, Groetjes Suzanne
Hoi, Wat een nare periode heb je bij je kraamtijd gehad. Een tijd die eigenlijk is om te genieten, maar helaas voor jou niet zo heeft mogen zijn. Het allerbelangrijkste is denk ik dat je goed van te voren bij je verloskundige aangeeft wat je wensen zijn. Daarnaast doe je dat bij de intake van kraamzorg ook. Zij kunnen daar op inspelen en houden dan extra in de gaten om signalen op te pakken. Ilja