Wakker s'nachts door teveel prikkels overdag?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door vruchtje24, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hallo,

Ons dochtertje is nu 1 week en 5 dagen oud. Ze is een tevreden kindje en drinkt goed haar flesjes leeg (ze krijgt 7 voedingen) en overdag slaapt ze goed. De nachten gaan alleen nog niet zo lekker. Afgelopen nacht bijvoorbeeld is ze wakker geweest van 2.30 tot 5 uur. Die nachten beginnen best op te breken.

Zou het kunnen dat ze overdag teveel prikkels krijgt. Ze slaapt beneden in haar wiegje en hebben ook een zoontje van net 3 jaar rondlopen. Ook komt er natuurlijk wel af en toe kraamvisite wat de rust ook niet ten goede komt. Ik haal er niet uit haar wiegje als ze slaapt. Maar zou het kunnen dat ze teveel prikkels krijgt overdag waardoor ze s nachts die huiluurtjes heeft. Misschien ook kramp maar dat weet ik niet zeker of dat het is. Honger is het niet want haar fles is zo goed als leeg. We hebben er hiervoor 3 dagen wat vaker boven neergelegd en de nachten gingen toen wel goed. Geen idee of het toeval is of dus echt door die prikkels komt.

We geven haar ook Infacol tegen krampjes voor iedere voeding. Of is voor iedere voeding teveel?

Bedankt alvast en ik hoor graag jullie idee hierover!!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan heel goed door de prikkels komen hoor. Ik zou haar boven laten slapen. Dat geeft meer rust voor haar. Een keertje in de box of kinderwagen beneden is niet zo erg, maar altijd is niet goed. Probeer het maar eens, ben benieuwd of het helpt.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina