Wakker tot een uur s'nachts!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angela24, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Help!

    Ons dochtertje van 2,5 week is elke avond van oneveer 22.00 uur tot ongeveer een uur snachts klaarwakker en niet gezellig! Als we haar na de laatste fles in bed willen leggen word ze hysterisch. Het is een hele snelle meid die nu al met haar ontwikkeling heel ver voor ligt. Ze is er erg graag bij. Tijdens de laatste fles begint ze moe te worden en als we denken dat ze inslaapt gaan haar ogen wagenwijd open en is ze klaarwakker. Alsof ze weet dat het echt bedtijd is.
    Wij raken hier aardig gefrustreerd van omdat wij na een drukke vermoeide dag eindelijk eens willen gaan slapen. Het breekt een beetje op om elke avond tot laat met haar rond te sjokken.
    We hebben het al geprobeerd om haar gewoon in haar bed te leggen en even te laten huilen maar op een gegeven moment draait ze echt door en is ze zo overstuur dat ze erin blijft hangen.
    Overdag gaat het heel goed met haar maar laat op de avond begint het.

    Heeft iemdand dezelfde ervaring en goede tips om haar snel in slaap te krijgen.

    Ook als we haar bij ons in bed leggen blijft ze onrustig.

    Wat moeten we doen?
     
  2. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Maak je haar zelf wakker voor de laatste voeding of komt ze zelf?
     
  3. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik maak haar niet wakker. Ze komt vanzelf. Overdag slaapt ze gewoon goed en het is echt even van 10 tot 1.
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    je keintje is nog hartstikke jong! Je moet niet vergeten dat ze in jouw buik een omgekeerd dag en nacht ritme had. zodra jij sliep ging zij bewegen en andersom. Je zal echt geduld moeten hebben, maar ze zal zelf het ritme gaan aanpassen.

    Het hangt er ook vanaf of je fles of BV geeft.

    Dano had ook pas na een paar weken dat hij savonds en snachts van voeding tot voeding sliep.

    Geloof me, elk kindje zal het dag en nacht ritme moeten leren kennen, misschien sochtends meteen gordijnen open en savonds gordijnen dicht zodat ze dat verschil al merkt.
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    wat wij deden was Dano na de voeding even tegen ons aanhouden, tot hij wat rozig was. daarna in zijn wiegje naast ons bed met een speentje.

    schijn bedriegt trouwens ook, soms lijken baby's heel wakker om vervolgens bij een beetje rust binnen 1 minuut in slaap te vallen
     
  6. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben dit ook gehad met Finn. Wij hebben toen hem standaard naar zijn bedje gebracht om 20:00/20:30 uur want ook wij deden dat eerst rond onze bedtijd maar dan was hij helemaal over zijn top van vermoeidheid en sliep daardoor niet meer.
    Nu is hij dan aan het morrelen (soms niet) en maken wij hem wakker voor zijn nachtflesje om 23:00 uur en slaapt hij door. Hij moest even wennen om 20:00 uur maar dat ging na een week goed, en als het gaat heb je zelf ook nog wat avond om samen tv te kijken of iets dergelijks.

    Succes!
     
  7. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik kan me ook nog wel herinneren dat ze naar haar laatste fles heel wakker was. Of dat ze in je armen lekker in slaap was gevallen en zodra je haar in bed legde weer wakker was. Zo hebben wij ook nachten met haar gezeten. Maar door het blijven proberen op bed te leggen, is het op een gegeven moment toch gelukt. Toen wilde ze alleen niet tussen 7 en 23 uur (die 2 voedingen) op bed liggen, maar dat was nog te overzien. En ook dat heeft ze op een gegeven moment geleerd door het te blijven proberen. Duurde wel ff, want hun ritme is nog niet afgestemt op die van jullie.
    Succes
     
  8. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Bij Sarah was dat de eerste weken ook zo. Gaat vanzelf over, je kunt er niets aan doen. Ze moeten nog wennen aan het dag-nacht-ritme.

    Overdag laten slapen met de gordijnen open is t enige wat je moet doen.
     
  9. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo
    Marissa had dat ook.
    maar het werd steeds erger en wilde op den duur helemaal niet meer slapen.
    en ineend snachts wel maar savonds en overdag niet.
    we dachten ze heeft weinig slaap nodig ze leek ok zo vinnig en keek overal naar.
    we zijn toen begonnen met rust en regelmaat en inbakeren van ria blom, geadviseerd door het cb bureau en dat hielp heeeel goed.
    nu na 3 weken heeft ze een goed ritme gekregen en huilt veeeel minder.
    ja moet je er wel duidelijk aan houden.
    dus:
    flesje geven, knuffelen, spelen in box, bij moeheid (gapen, oogjes wrijven of mopperen, huilen) gelijk oppakken, niet gaan twijfelen want meestal als je ze oppakt lijken ze helemaal nog niet moe.
    dan inbakeren en in bed leggen.
    als ze dan gaan huilen moetje ze laten doen en mag je pas gaan troosten na een half uur.
    dan mag je ze aaien over hun hoofdje en zachtes toe spreken, maar nooit uit bed halen.
    en dan ga je weer weg.
    als ze dan weer gaat huilen kan je nog eens gaan na een half uur, en pas daarna mag je ze pakken en e.v.t troosten met een fles en dan het ritueel weer opnieuw.
    het is even doorbijten.
    in het begin huilde ze echt wel een uur, maar werd steeds korter.
    nu na 4 weken valt ze vaak na 5 min in slaap.

    groetjes debby
     
  10. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Als liz eenmaal slaapt zo laat op de avond slaapt ze de nacht door tot ongeveer 6 uur. Dus dat is al heel knap van haar. Het duurt gewoon sávonds ontzettend lang om haar in slaap te krijgen. En ze wil gewoon niet in haar eigen bed. Ben nu aan het proberen om haar elke keer als ik ook maar het idee heb dat ze moe is haar in haar eigen bed te leggen en even te laten mopperen. Heel soms valt ze dan in slaap maaar vaak word ze hysterisch. Het lijkt gewoon of ze niet in haar eigen bed wil, en vooral snachts niet. Ik weet dat ik geduld moet hebben en dat het uiteindelijk goed komt, maar het is zo frustrerend. Honger, pijn, moe, poep? Je gaat je vanalles afvragen of ze er last van heeft.
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ze is 2,5e week zeg je?
    Ze adviseren je je kindje in een kleiine wieg bij je op de kamer te leggen.
    dit heeft meerdere redenen

    -je leert haar hongersignale beter kennen
    -ze voelt zich meer geborgen in een kleine wieg
    en ze is dichtbij jou/jullie

    Dano is na 6 weken af en toe naar zijn eigen bedje gegaan, en pas vanaf week 8 slaapt hyij volledig in zijn eigen bedje en kamer
     
  12. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    We hebben idd geprobeerd om haar in de wieg van de kinderwagen bij ons op de kamer te leggen maar ze reageerd hetzelfde als in haar eigen bed. Als ze tussen ons in ligt is het goed. maar in haar eigen bed is het heisa.
    Voordat je moeder word heb je vaak hele mooie ideeen hoe dat je het gaat doen en wat je absoluut niet gaat doen. Tussen ons in slapen was een van die dingen. Maar nachtrust is ook heilig natuurlijk en dan ga je al snel van die ideeen afwijken helaas.
    Elke dagzeggen we tegen elkaar van: vandaag gaan we haar aleen maar in haar eigen bed leggen, en als we dan tegen de nacht een uur met haar in de weer geweest zijn omdat ze niet wil slapen, geven we er toch maar weer aan toe omdat we moe zijn. Stom stom stom, ik weet het maar het is zo moeilijk om haar helemaal overstuur in haar bed te zien liggen.
     
  13. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    wij hebben ook een soortgelijk probleem.
    overdag laten we de kleine in de box slapen,tussen 23.00 en 00.00 voedt ik hem in ons bed voor het laatst.
    hij valt dan in slaap,meestal laat ik hem nog ff liggen 15min ongeveer en dan leg ik hem in zn eigen bedje wat wel bij ons op de kamer staat.of hij gaat meteen krijsen,of hij slaapt een paar minuten en dan word hij alsnog wakker. :(
    we laten hem meestal wel ff huilen voordat we hem oppakken.
    meestal laat ik hem dan nog ff drinken(want hij valt vaak in slaap als hij de borst krijgt)
    en dan herhaalt het zich weer.
    weet ook niet wat ik eraan kan doen...
     
  14. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je zegt dat ze wel tussen jullie in wil liggen

    als je haar probeerd in der eigen bedje te leggen als ze slaapt wil ook nog wel eens helpen
     
  15. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Welkom in de wereld van de onzekere en vermoeide newborn mama's. Intussen ben ik ruim 6 maanden verder en weet ik dat het er gewoon bij hoort, die eerste periode. Ik herken dat je je afvraagt wat er aan de hand kan zijn, maar je komt er toch niet achter. Zelfs nu huilt mijn kindje nog wel eens heel overstuur en heb ik geen idee wat er aan de hand is. Probeer haar gewoon te troosten en accepteer dat het nu eenmaal zo gaat. Het is een fase en gaat vanzelf weer over. Bij het ene kindje al snel (na een week ofzo) bij het andere kindje pas met 3 maanden. Maar het blijft niet zo, echt. Vertrouw daar op en doe verder gewoon wat je moederhart je in geeft. Troosten is het beste, ook al lijkt ze nog steeds onrustig, ze zal het toch fijner vinden bij jou dan in haar eigen bedje als ze zo huilt.
     
  16. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Wat wij deden was gordijnen dicht overdag (wit) dus het bleef ligt 's avonds en 's nachts roluik naar beneden zodat het pik donker was.
    Daan heeft altijd zijn laatste voeding nou ja waar hij om kwam altijd in het donker op zijn kamer gegeven dat doen we nu nog en zijn nachtvoeding krijgt hij ook in het donker en in zijn kamer.

    bij ons hielp dat kwam het erg wakker worden om dat te gaan feesten. Maar ik wil je nu niet heel onzeker maken daan is vandaag 8 maanden geworden en die komt nog om zijn late fles en zijn nachtvoeding. al is die we sinds we op vak zijn geweest nu om 500.
     
  17. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    De gewente maken van haar s"avonds in bad te doen misschien kan dat helpen. Baby's worden helemaal ontspannen van een bad en gaan daarna veel beter slapen.
    Grtz x
     
  18. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Het moeilijke is dat andere mensen het altijd beter weten en je raar aankijken als je zegt dat ze tussen ons inslaapt! PFFFF ik heb het ook liever niet maar ik wil ook weleens lekker een paar uur slapen.
    Zodra ik denk dat ze slaapt en ik wil haar in haar eigen bed leggen gaan die ogen weer open.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het nu al beter gaat dan een paar dagen terug en dat ze steeds vaker in haar eigen bedje ligt. Ik hoop dat dit zo doorgaat en dat ik haar straks lekker zonder al te lang te mopperen in haar eigen bed kan laten slapen. We wachten af!
     
  19. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar hoor wat iedereen schrijft ;)
    Wat bij ons goed hielp/helpt is savonds van de voeding lekker in bad/douche worden ze heerlijk rozig van, daarna pyjama en slaapzak aan, nog even knuffelen met papa of mama en dan bij de eerste tekenen van slaap (gapen, handjes langs de oortjes wrijfen, jengelen) lekker naar bed. Soms sputtert ze even tegen (vooral in het begin) maar tegenwoordig lijkt ze het helemaal door te hebben en gaat dan lekker slapen. ;)
    Belangrijk is vooral dat je ze nog wakker in hun bedje legt ( en dus niet pas als ze al slapen) zodat ze er aan gaan wennen om in hun eigen bedje in slaap te vallen. En iedere avond hetzelfde ritueel toepassen.
    Wat bij ons in het begin ook nog wel eens hielp de eerste weken was even een hydrofiel 30 sec in de magnetron doen, die dan in haar bedje leggen en haar daar dan opleggen. Zo komen ze in een lekker warm bedje terecht want meestal worden ze anders weer echt wakker van het koude bedje ;)
     
  20. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    OHHH weet niet wat me overkomen is. Ben zo gelukkig! Liz is gister om 23.20 in haar eigen bed in slaap gevallen en is vanmorgen om 7.45 pas wakker geworden. Nou ja ik heb ze eigenlijk een beetje wakker gemaakt om te kijken of ze het nog deed. haha. Wat fijn zeg! Ik hoop dat ze het doorzet!
     

Deel Deze Pagina