wakker tussen warme maaltijd en laatste fles wat doen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weer een vraagje:

Ons meisje wil niet meer slapen na de warme maaltijd tot haar laatste flesje rond 19u.

Helemaal niet erg als ze niet ontzettend jengelig en hangerig zou zijn. Eigenlijk is ze dan ontzettend moe maar slapen ho maar.

Gisteren nog een rondje met haar gaan fietsen maar we kunnen toch niet elke keer de deur uit gaan om haar bezig te houden...?

Later warm eten is niet echt een optie, we doen het nu rond 17u want anders hoeft ze haar fles om 19u nog niet en langer wakker blijven is echt niet mogelijk.

De laatste fles is nog wel nodig omdat ze het anders niet redt de hele nacht.

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien slaapt ze overdag te weinig dan? Hoeveel slaapt ze verder en wanneer?

En een slaapje tussen 17 en 19 is juist onlogisch, want dan is ze om 19uur lekker uitgeslapen en klaar voor de actie :)

Met 10mnd sliepen ze hier ong van 11 tot 12.30 en dan van 16 tot 17uur ong, en rond 20uur naar bed

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haar "schema" is ongeveer zo:

6.15 wakker
    6.30 fles en pap
    dan spelen

8.00 slapen tot 9.00-9.30 maar soms 50 minuten en vandaag maar een half uurtje. De poepluiers gooien roet in het slaapje dan is ze klaar wakker.

9.30-10.00 fruit

12.00 fles en boterhammen

13.00-15.00 slapen

Dan wat drinken en een klein tussendoortje

16.30-17.00 warm eten

19.00 ongeveer de laatste fles

Tussen 10 en 12 gaan we meestal wandelen, boodschappen doen, op visite ed.

Tussen 15.00 en 17.00 probeer ik met dit mooie weer ook nog even een blokje om te gaan als ze gespeeld heeft.

We laten haar altijd lekker spelen op de grond, het buikschuiven gaat goed, kruipen is ze aan het proberen.

Het is een zeer temperamentvol meisje die zich snel laat horen en we proberen haar nu wat vaker even te laten gaan als ze zich frustreert want daar lijkt het op als ze op de grond speelt en ze kan niet bij haar speeltje dan laat ze goed van zich horen.

Vandaag wilde ze geen warm eten en ze bleef jengelen. Toen heb ik haar lekker gebadderd even op andere gedachte en rond 18u de fles gegeven want honger had ze wel...

Van het restje maar wat pap gemaakt wat licht volkoren gemengd met rijstebloem dat ze toch een bodempje heeft voor de nacht.

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Je schema lijkt veel op dat van mijn meisje. Maar mijn meis gaat 's middags iets eerder slapen (half één tot half drie) en slaapt om half vijf nog één half uurtje. Warm eten iets later dan jouw meisje en wakker tot de fles van 7 uur.

Misschien ook iets voor jouw meisje?

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter heeft vrijwel hetzelfde schema als dat de kindjes van Adi hadden.

Alleen slaapt ze ´s ochtends van 10.00 tot 12.00 en dan van 15.00 tot 16.30.

Alleen zoals vandaag maakt ze er een rommeltje van en sliep om 16.30 en nu nog steeds. Ze heeft nog niet gegeten.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze ligt er wel vaak in om 12.30u zo ook vandaag maar dan slaapt ze pas na 20 tot 30 minuten.

Ik leg haar wel in bed als ze moe is hoor, maar als ze echt niet wil slapen en ze huilt na 20 minuten nog dan neem ik haar maar weer mee naar beneden.

Voorheen sliep ze altijd nog van ongeveer 17.30 tot 19.00 en dan de laatste fles en dan sliep ze gewoon weer in en sliep tot de volgende ochtend.

Het is pas sinds kort dat ze niet meer wil slapen of dat het slapen niet lukt.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En dan rond 12.30 de boterham en de warme maaltijd na het 2e slaapje?

Dat slaapje van de ochtend om 8.00u is echt nodig ik weet niet waarom maar dan is het echt einde oefening dan is ze zo moe terwijl ze dan nog maar kort wakker is..

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Idd misschien de slaapjes naar iets later proberen te schuiven... Zodat ze na de hap nog energie heeft om te spelen en nog lekker vrolijk is. Hier is de kleine wel iets jonger maar slaaptijden zijn ongeveer om 6.30 wakker. 9.30 slapen tot 11.30 en dan 14.30 tot 16.30. En dan de fles van 19u iets eerder en naar bed. Maar dat red jij misschien niet door kortere slaapjes?

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dat probleem hebben wij met 1,5 jaar nog steeds. Ik hou haar meestal bij me op schoot. Boekje lezen oid en tegenwoordig Sesamstraat kijken :)

Hier ook een vroege ochtendslaap. Slaapjes meestal van 09:00-11:00 en 13:00-15:00. Overigens gaat/ging ze eerder naar bed dan jouw meisje. Als ze om 18:00 echt op was, ging ze gewoon om 18:00 naar bed. Normaal is 18:30 haar flestijd.

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijne is ook die tijd wakker, ze speelt in de box, ligt in het wippertje, we spelen samen grappige spelletjes en lezen boekjes. Ze kan zichzelf dan ook slecht vermaken, dus ben ik eigenlijk veel met haar bezig. Moe is ze niet echt maar wel jengelig en snel pieperig

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kiekeboe en tv kijke is hier ook vaak 10 minuten vermaak haha

Deel Deze Pagina