wakker van steken!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door miep79, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi,

ff een vraagje,vannacht werd ik wakker van t schoppen van de kleine,t deed zelfs zeer een beetje.
    Daarnaast heb ik erg last van mijn stoelgang en heb ik al 2 dgn niet goed naat t toilet gekund,dit gaf ook wel steken en daarna af en toe een windje.krijg hier wel wat voor van arts
    Ik schrok vooral ervan dat k er wakker van werd,gister ook erg druk geweest met van alles en normaal slaap ik s`middags ook even,en ook voelde ik t kindje minder dan normaal overdag.

Heb wat melk genomen en weer gaan slapen toen waren de steken ook weg.
    Ben nu 22wkn en 4 dagen zwanger,weet jij wat t kan zijn of hoort t gewoon erbij,mijn buik is enom gegroeid laatste week!

groet miep

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi miep,

Ik denk dat de steken afkomstig waren van je darmen. Ook kan het door de drukke dag zijn gekomen en werd je een beetje afgestrafd. ZOrg dat je ontlasting soepel blijft, door vezelrijk te eten veel te drinken en eventueel iets laxerends te nemen.
    Je darmen worden door de zwangerschapshormonen wat luier en trager.
    Imke

3. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi immie,

heb me gister rustig gehouden en geen steken meer gehad.
    wel erge last van obstipatie,krijg nu tijdelijk microlax van de arts,het was ook erg pijnlijk,t gevoel dat je tot aan je nek toe vol zit naarmate de dag vordert en t kwijt kunnen ho maar.
    Ik neem ook lijnzaad maar op den duur werkt nog weinig,naar kwaaltje dit!

is t ook normaal dat t kindje zo hard schopt?mijn placenta ligt aan de rug kant dus kan m erg goed voelen!
    en is t ook normaal m nu al vaak te voelen?in ruste vooral?of kunnen t ook af en toe dus die gekke darmen zijn?

groetjes

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

JE hebt ook lijnzaadcapsules, daar ben ik een grote voorstander van. Je kan daar namelijk niet gewend aan raken en je kan de ene dag gerust een capsule extra nemen of minder.
    Je kan je kindje inderdaad vooral in rust goed voelen bewegen. Alles wat je voelt vanaf je navel tot je schaambotje is je kindje, aan de zijkanten en daarboven liggen je darmen.

Imke

5. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi immie,

daar worden we weer wat wijzer van,had ff geen idee waar je darmen blijven als je kindje groeit.
    Weet jij toevallig ook waar je lijnzaadcapsules kan kopen?
    Heb er nog nooit van gehoord!
    Heb van de arts nu voor zonodig microlax,maar heb t daar niet zo op.
    Had al voor mijn zwangerschap last van mijn darmen dus t is dubbelop.
    Bedankt voor de goede tip

groetjes miep

Deel Deze Pagina