Hallo, ik heb een vraag over mijn temperatuur. Ik heb een cyclus van zo'n 30-31 dagen. Middels de ovultatie test weet ik dat ik mijn LH piek het hoogst was op 6 november. In de eerste week (ma 20/10 - 27/10) van de cyclus schommelde mijn temperatuur tussen 36,5 en 36,6 graden. In de tweede week van mijn cyclus (27/10-03/11) schommelde hij tussen de 36,2 en 36,3 graden. In de derde week, was dit de eerste 3 dagen 36,3 . Op 6/11 (dag 4 van de 3e week) meette ik de LH piek en toen had ik 37 graden, de dag daarna 36,9. Nadien tot en met heden heb ik hele lage temperaturen van 35,89 tot maximaal 36,35 graden gemeten. Woensdagnacht (van 5/11 op 6/11) kreeg ik buikgriep en ik ben wat ziek gebleven tot en met zondag. Tot op heden ben ik nog steeds flink verkouden. Verder heb ik altijd in de ochtend getemperatuurd op het moment dat ik wakker werd. Mijn vraag is: betekent deze lage temperatuur na mijn gemeten LH-piek dat ik vermoedelijk geen eisprong heb gehad en dat ik dus zo goed als zeker niet zwanger kan zijn? Alvast bedankt voor uw reactie.
hoi, omdat je ziek bent geweest is de temp niet betrouwbaar, ik kan je aan de hand van deze gegevens helaas niet zeggen of je wel of niet een eisprong hebt gehad. Afwachten dus maar, succes! Mirjam
Bedankt voor uw reactie. Een LH-piek op de ovulatie test garandeert dus geen ovulatie? Inmiddels ben ik weer zo goed als opgeknapt en ligt mijn temperatuur op het gemiddeld wat ik in de eerste twee weken had. Komt het in zijn algemeenheid wel eens voor dat vrouwen geen stijging in temperatuur zien terwijl ze wel een ovulatie hebben gehad en toch zwanger zijn? (sorrij... ben niet zo goed in afwachten...)
Hallo, Ik wilde laten weten dat ik ondanks die lage temperatuur en een aantal negatieve zwangerschapstesten inmiddels een positieve test heb en vermoed dat ik 6,5 week zwanger ben. Mijn basale temperatuur is zelfs nu nog laag, net boven 36graden... Bijzonder he. Mijn vriend en ik zijn dolblij. Groeten