studie, werk en 3 kleine kinderen! helpp

Discussie in 'De lounge' gestart door dupje87, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dupje87

dupje87 Actief lid

27 nov 2012
    122
    0
    0
    Ik wil even ergens mijn verhaal kwijt en misschien tips van iemand in dezelfde situatie.
    Ik heb door omstandigheden een bijstandsuitkering moeten aanvragen. Maar omdat ik nog geen 27 ben en geen werk heb gevonden tijdens het inspanningstraject van de gemeente verplichten ze me om weer een studie te gaan volgen.
    Ik heb een dochter van 6 eentje van 4 en eentje van 3 maanden. Ik heb het laatste jaar heel wat tegenslagen gehad waar ik niet echt mee klaar kom in mijn hoofd, ben hierdoor heel onrustig en gejaagd. En ik zie het echt even niet meer zitten nu ik weer moet gaan studeren! Ik weet niet hoe ik dat allemaal geregeld moet krijgen! Heb nu al amper tijd om te eten en even tijd voor mezelf zit er ook niet in. Is er hier iemand met positieve verhalen? Want ik zie alleen maar de nadelen op dit moment! Ben zo bang dat ik binnenkort gewoon instort, ik wil absoluut niet dat mijn 3 meiden hieronder lijden!
    Dus iemand tips of adviezen? :(

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    geen tips voor je sorry! Veel sterkte en succes en hopelijk vind je snel een baan !

3. adi

adi Niet meer actief

Wat voor studie moet je volgen? Wordt het een voltijds- of deeltijdsstudie?
    Uit je verhaal lees ik dat het wordt OF studie OF werk, toch?

Het gaat puur om de organisatie van je gezin. Want de combinatie van werk of studie (beide tegelijk is idd veel) en kinderen is gewoon te doen. Je hebt 2 schoolgaande kinderen, dus als je de studie tijdens de schooltijden oppakt heb je alleen de oppas nodig voor de baby.

Heb je ook een partner? Zo ja, verdeel de taken in het huis en rondom de kinderen. Ga om tafel zitten en maak een goede weekplanning, zo krijg je rust in je hoofd.

Succes! Gezien je jonge leeftijd zou ik zeker een studie volgen als je nu geen baan kunt vinden!

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hoi... Ik heb mijn studie afgerond met 3 kindjes .. Studie en stage .. Het is te doen maar niet geheel gemakkelijk hoor., vooral omdat je savonds vaak aan het huiswerk moet baak tot diep in de nacht,. Een goede planning maken moet echt hoor.. Anders niet haalbaar.. Gooi de lat niet te hoog voor je.. Ik deed een versnelde opleiding mbo 4 maar leek wel hbo.. Wat je in 4 a 5 jaar doet deed ik in 1,5 jaar en had daar wel spijt van hoor.. Dat was echt te veel .. Maar was ff doorbijten .. Uiteindelijk wel gehaald maar ik had het echt anders gedaan als ik beter wist zeg maar.. En niet doen van
    Ohhh dat doe ik wel ff .. Toen ik hem deed waten me kinderen 4.5 jaar 1,5 jaar en 3 maanden pittig dus... Denk er goed over na...

5. dupje87

dupje87 Actief lid

27 nov 2012
    122
    0
    0
    Ik moet een bbl opleiding doen, dus werken en school.
    Ik woon alleen met mijn 3 dochters dus zal het allemaal alleen moeten doen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zie het als iets positiefs! Toch super dat je de kans krijgt een opleiding te doen? Alleen maar eeb investering in jouw en je kids hun toekomst.
    Goede planningen maken dan gaat het je heus wel lukken!

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Je kan ook bol doen hoor en studiefinanciering aanvragen ? Krijg je ook alleenstaande toeslag erbij van de duo boven op je studiefinanciering

8. dupje87

dupje87 Actief lid

27 nov 2012
    122
    0
    0
    Ik zit midden in het wsnp traject dus mag geen bol opleiding doen.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Misschien een hele domme vraag maar waarom zou dit anders zijn dan wanneer je een baan hebt dan?

Of je nou studeert of werkt, je bent toch allebei van huis?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Deels mee eens, maar uit ervaring met studie met twee kleine kids en een parttime baan moet k eerlijk zeggen dat wanneer je het allemaal alleen met doen, dit mij een behoorlijke (onmogelijke) opdracht lijkt.

Pff, moeilijk hoor ts. Succes!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Omdat je voor je studie naast je werk thuis ook nog aan de slag moet. Vaak wel tenminste.

12. Laust

Laust Niet meer actief

Maar tijdens een studie ben je wel veel flexibeler dan wanneer je werkt. Hier studeert manlief nog en toen zoontje geboren werd volgden we beiden een voltijd studie.

Is een thuisstudie een optie? Ik heb namelijk geen idee wat wspl inhoudt.

Dat je alleen bent is natuurlijk wel dubbel zwaar maar vraag eens rond. Er zijn vast een hoop lieve mensen die je willen helpen?

Probeer de kansen en positieve kanten te zien. Het is natuurlijk ook wel een super kans om nu te mogen investeren in jullie toekomst! Heb je al een idee wat je zou willen doen?

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Werk stopt, school niet.. Moet je thuis ook doen.. Oh dat is jammer dat je geen bol mag doen.. Maar opzich ik bol en nl bijna het zelfde ... Je maakt iets neer uren op school .. Ik zou wel goed na denken welke opleiding je gaat doen.. Dat je het leuk vind on te doen... Dan hou je het wel vol hoor.. Je vind je weg er wel in... En tot september heb je tijd om goed na te denken..

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Persoonlijk ervaar ik altijd in mijn omgeving, hoe langer je thuis zit, hoe meer beren er op de weg komen om überhaupt weer iets te gaan of moeten doen, laat staan iets waar je meerdere dagen per week druk mee bent.

Probeer naar de toekomst te kijken, ga iets doen wat je leuk vindt en waar werk in te vinden is dat bij je past (verpleegkundige lijkt mij bijv super leuk, maar nachtdiensten passen echt niet bij me of altijd maar moeten werken met de feestdagen.

Bezoek anders eens een jobcoach/ loopbaanadviseur of een paar gesprekken bij een psycholoog, klinkt wel heel zwaar, maar is het zeker niet. Dat is iemand die samen met jou je gedachten, ideeën, angsten weer even op een rijtje kan zetten. Je bent echt niet zwak of ziek als je daar een paar keer heen gaat.

Heel veel succes!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, maar ts moet dus werken en leren.

16. Bau

Bau Lid

1 nov 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    En krijg je wel kinderopvangtoeslag als je kids naar bso of opvang gaan als jij bv een dag op school zit? Zo ja, dan zou ik er zeker gebruik van maken! Ik zit in een zelfde soort situatie alleen dan met 2 en ik zou blij zin met zo'n ka s. Al weet ik ook uit ervaring hoe ontzettend zwaar het is..

17. adi

adi Niet meer actief

Waar is de vader van je kinderen? Aangezien je een baby hebt van 3 mnd zal ie niet al te lang uit je leven zijn.
    Hebben jullie coouderschap? Dan kun je samen een planning maken, en de dagen zo verdelen dat voor beide werk en school mogelijk blijft. Je krijgt ook allerlei toeslagen en kot (als je straks studeert en werkt) en kunt gebruik maken van kinderopvang of gastouder.
    Zijn je ouders in de buurt om te helpen?

Welke studie wil je doen?
    Wat voor werkervaring heb je?
    Wat wil JIJ graag doen? (je zegt dat je dit nu moet doen van de gemeente, maar hoe zie jij zelf je toekomst?)

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik denk dat je naar de optie co-ouderschap moet gaan kijken. Op die manier kun je leren als de kinderen bij papa zijn. Verder is het alleen maar super dat je een opleiding mag gaan doen, het zal even een paar jaar buffelen worden maar daarna heb je iets prachtigs in handen.
    Kijk ook even naar de alimentatie, ik heb destijds berekend hoeveel alimentatie ik nodig had als ik 2 dagen wilde blijven werken (ik verdiende wel goed moet ik zeggen) en uit de bijstand wilde blijven (hier ging dochterlief helaas niet naar papa), met alimentatie wordt de werkdruk alweer wat lichter omdat je niet zelf het maximale hoeft te verdienen.
    Heel veel sterkte en succes!

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een onmogelijke opdracht is het niet. Mijn beste vriendin is alleen met twee kids, werkt 32 uur pw, zit in dag pw op school en doet een HBO studie. Vader van de kinderen is helemaal uit beeld en haar ouders wonen ver weg en werken beiden waardoor ze niet even kunnen komen helpen. Ik ben mega trots op haar maar zelf zegt ze, als je wat wil, dan lukt het ook. Denk dat je die instelling wel moet proberen aan te nemen om hier doorheen te komen want makkelijk is het niet.

Ts denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. En glas wat half vol is drinkt lekkerder dan een glas wat half leeg is.
    Waar is de vader in dit verhaal, kan hij bijspringen? Kunnen opa en oma 1 dag per week oppassen zodat je een vaste studiedag kan inplannen?
    Je hebt twee kindjes op school dat is ook heel prettig.
    Hoe zwaar het ook is, probeer je er niet tegen te verzetten want dit kost veel energie. Er is heb andere keus, je zal het doorheen moeten, schouders eronder. Zie het als een mooie kans voor de toekomst!

20. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Naar als zoiets wordt opgelegd zeg :( maar probeer het positief te bekijken en het naar jou hand te zetten! Grijp deze kans om iets te gaan leren wat je graag zou willen doen in de toekomst. Ik ben zelf 26 en ook mama van 2 kleintjes (1 en bijna 3) en in september gestart aan de opleiding tot docent Nederlands en wiskunde. Het is een voltijdse opleiding met lessen in de avond (gemiddeld 2 per week) en heel veel zelfstudie... Ik heb een 36 uur contract maar neem nu ouderschapsverlof op zodat ik er nog maar 22 werk. Daarnaast loop ik ook nog stage.... T is heftig maar tot nu toe te doen en mijn drive is dat ik het heel graag wil! Dat is het belangrijkste denk ik. Over 2,5 jaar kan ik mijn diploma halen en als ik dan een baan vindt in het onderwijs ben ik straks alle vakanties lekker thuis met mijn kids! Nu dus wat inleveren maar hopelijk brengt t straks wat op!
    Heb je zelf een idee van wat je graag zou willen? Wat os je passie?

Deel Deze Pagina