Wakker worden en dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fientje2007, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochter wordt soms wakker 's nachts. Maar na het geven van het fiepje slaapt ze wel weer gewoon verder.
    Nu vraag ik mij af, kindjes zonder fiepje; vallen die zelf weer in slaap of pakken die direct hun duim zonder te huilen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Misschien een reden om een keer die fiep af te bouwen...

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben hier een duimenkindje.. iedereen in onze omgeving zei.. oh je moet haar de speen geven.. kun je makkelijk afbouwen!

Esmee pakt zelf haar duim sinds ze 3 maanden was ongeveer.. we hoeven er dus nooit uit voor een speentje..Ik merk wel dat de zuigbehoefte nu minder is dus pakt ze de duim ook minder snel..

succes.

3. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Ik neem aan dat een 'fiepje' een speentje is? Hier geen speen en geen duim. Mijn zoontje wordt deze nachten ook steeds een keer huilend/dromend wakker. Ik aai hem dan over zijn bolletje en meneer slaapt zo weer verder. Wel ligt hij nog steeds ingebakerd (knalt er bijna uit vanwege zijn lengte...) en moeten wij dat zien af te bouwen...
    succes!

4. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hoi!

Hier een kindje die van begin af aan geen speentje wil. Hij slaapt met een tutdoek. Hij sabbelt hierop en knuffelt hiermee (ik heb even een foto in mijn album geplaatst). Hij krijgt rond 22.30 uur zijn laatste voeding (moeten we hem voor wakker maken, hij gaat rond 19.15 uur naar bed) en slaapt door tot een uur of 8.30 uur. We hoeven er niet steeds voor hem uit om bijvoorbeeld een speentje te geven. Als hij wakker wordt 's nachts, gaat hij tuttelen met zijn Nijntje en slaapt lekker verder. Wel hadden we de laatste weken dat hij regelmatig 's nachts ging liggen mopperen en bleek dat meneer eigenlijk ook wel een nijntje zou willen hebben aan de andere kant van zijn bedje. Aan de andere kant van zijn bedje hebben we nu een klein hemd aan de spijltjes vastgeknoopt waar hij dan mee rommelt. Ik geef hem geen losse lapjes, want ik ben dan bang dat deze zijn neusje afdekt en bovendien zou hij deze dan zo kwijt zijn en kan ik er alsnog steeds uit om hem zijn lapje aan te geven. Oh ja, op de foto lijkt het dat het lapje zijn neusje afdekt, maar het hangt er langsheen. Misschien is een knuffellapje een idee voor je? Er zijn veel babies die graag slapen met een tutlap.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje heeft nooit speen gehad en heb enkele keer zijn geklets 's nachts gehoord. Ik doe dan helemaal niets, hij valt na enkele minuten vanzelf in slaap. Weet alleen niet hoe het werkt met kinderen die normaal gesproken wel met speen slapen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben de speen met 9 maanden weggehaald. En sindsdien slaapt hij beter door. Eerst moesten we nog 3a4 keer per nacht de speen zoeken en teruggeven. Zonder speen hoorden we soms wat gekreun, maar dat gaat na een minuutje wel weer over.
    Tenzij het echt serieus is natuurlijk, maar dat had een speen ook niet geholpen..

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Onze zoon wil eigenlijk niet echt een speen en zijn duim gebruikt ie ook nauwelijks (de laatste tijd heeeel soms). In het begin vooral doekjes (en dane erst een beetje mee in gevecht en dan met doekje tegen zn gezichtje of zlefs op zn gezichtje in slaap vallen. Ik ging dan wel altijd nog even snel en geruisloos het doekje van zijn gezichtje grissen... ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva pakt meestal haar duimpje als ze 's nachts wakker wordt, maar soms misschien ook niet, maar ik weet het niet zeker, ik ben er dan niet bij ;).

9. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    speen als ze wilt, anders pakt ze zelf haar duim.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier moest ik 's ochtends ook altijd eruit om zijn fiep terug te geven, tegen 6 of 7 maanden lukt dat zelf en sindsdien hoef ik er niet meer uit om de fiep terug te geven maar pakt hij die zelf. Wel is het zo dat als hij begint te huilen, ik al weet dat ik even eruit moet om zijn fiep terug te geven want dan is die meestal uit zijn bedje gevallen.

11. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    xander wilde eerst niks van een speen hebben, maar na een ziekenhuis opname hadden de zusters in het ziekenhuis een fopje geprobeerd en toen wilde meneertje hem wel in 1 keer. Overdag krijgt hij hem wel maar als hij hem er een paar keer achter elkaar uit gooit haal ik hem weg en s,avonds in bed heeft hij er niet extreem behoefte aan, als hij eruit valt is het geen probleem dan gaat hij op een knuffel die in de buurt ligt sabbelen.

Misschien zo een tuttel lapje in bed leggen in plaats van de speen geven.

suc6

Deel Deze Pagina