Tot wanneer hebben jullie dat kussentje in de zit verkleiner gebruikt? Er staat in het boekje dat het er ook uit mag maar wanneer dan? Mijn zoon vind het nu vreselijk in de maxi cosi.. Misschien dat hij zonder beter zit maar alleen als dat mag natuurlijk..
Mij is door een manueel therapeute verteld dat die dingen voor kindjes tot 5 pond waren.. dus die van ons had er nooit in gehoeven.. Wisten wij veel..
Mijn dochter zat er lekker in, heb hem er pas vorige week uit gehaald en ze is nu 6 maanden. Lekker veel steun voor het hoofdje..
ik heb hem er ook snel uitgehaald had het idee dat ie helemaal klem zat en het niet echt comfi was voor jay.. maar volgens mij is dit meer een vraag voor in ander gedeelte..
O sorry dankje wel voor het verplaatsen! Ik bedoel niet de hele verkleiner he.. Maar aan de onderkant zit een kussentje maar dat kan je er ook uit halen.. Die verkleiner bij het hoofdje is tot 4a5 maanden stond er..
Dat kussentje heb ik bij geen van de kinderen gebruikt, daar waren ze van begin af aan te groot voor (de kleinste van mijn kinderen was 4300 gram). Ze zaten er echt teveel mee in elkaar gedoken. Zonder kussentje gaat uitstekend, uiteraard wel met hoofdverkleiner. Probeer maar gewoon uit!
Gewoon proberen. Je ziet vanzelf of je kindje er lekkerder in zit. Zolang de gordels nog goed aansluiten is het prima.
Goede vraag. Ik heb een kleine beeb van twee weken nu denk ik ongeveer 3500 gram en ik vind het al te klein. Volgens mij had ik elf jaar geleden niet zon ding erin. Haal hem denk ik er ook uit. Ff zien hoe ze dan zit.
Ik had hem 5 jaar geleden er ook niet in volgens mij.. Ik heb hem er nu uitgehaald straks even proberen..
Thirza was ruim 8,5 pond, maar heeft dat ding er wel redelijk lang nog ingehad. Het opvulkussentje aan de onderkant van de hoofdverkleiner heb ik wel redelijk snel eruit gehaald, maar ook wel vanwege de voetenzak, maar dat kussentje zelf heeft ze nog wel even een tijdje gehad. Nou had ze ook wel een klein koppie, waardoor ze anders wel erg lag te schommelen met 'r hoofdje zonder dat kussen, maar goed.... Ruim 8,5 pond paste er dus prima mee Ik heb het er uitgehaald zodra ze er wat klem in ging liggen. En dat moment verschilt per kind natuurlijk
Niet aanvallend bedoeld: van wie moet het mogen? Als jij denkt dat het zonder beter gaat, gewoon doen.
Tuurlijk als ik wil is er niemand die zegt dat het niet mag.. Maar misschien is het dan minder veilig en dat zou ik niet willen.. Maar bijna niemand heeft hem dus gebruikt.. En dat hoofdding doe je dat onder de voetenzak of erboven?
Ik heb het blok onder de billen er na de eerste rit van ziekenhuis naar huis uit gehaald, hij zat helemaal opgepropt, kin op zn borst. De verkleiner bij zn hoofd heb ik nog wel maar hij heeft al niet meer zoveel ruimte, ik moet wat proppen. Zal dinsdag 's kijken hoeveel hij weegt en belangrijker; hoe lang hij is. Draagt iig maat 62 dus is geen klein knulletje.
Zitkussen denk ik al na n maand, hoofdsteun na twee maanden. Toen was het wel naast haar hoofd te ruim ( maar erboven zat ze klem...) dus deden we daarnaast een knuffeldoekje. Wij hadden het hele verkleinerding boven de voetenzak geloof ik. Vond het ook n gedoe.
Oh, maar ik bedoelde ook specifiek dat kussentje.. ik dacht dat TS dat ook bedoelde.. het gedeelte wat om het hoofdje zit hebben wij er ook lang in gehad hoor!
Dat kussentje hebben wij er nu ook uit, hij zat er maar ongemakkelijk bij. Dat hoofdsteun-ding zit er nog wel in maar ik heb het een stukje omhoog geschoven zodat hij boven zijn hoofd ook nog wat ruimte heeft.
Ik heb het kussentje een tijdje gebruikt, maar had dan ook een redelijk klein ventje. Toen ik het gevoel had dat hij niet meer lekker zat, ding eruit gehaald. Lekker op je eigen gevoel afgaan, gewicht en lengte elk kind is anders dus is niet in maanden te bekijken denk ik.