groente hap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wuppie, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Een probleem. Inmiddels heb ik een paar keer geprobeerd zelf groente hap te maken en dat aan Anique te geven. Ze houdt pertinent haar mond dicht, lippen stijf op mekaar. (ja, mevrouw heeft een mega eigen wil!)
    De potjes, die we ook wel eens gebruiken, wil ze wel en eet ze zelfs helemaal leeg :( ;) De zelfgemaakte hap is echt niet vies, gewoon lekker, zelfs lekkerder dan het potje (vind ik zelf), ook goed fijngemaakt. Wat kan eraan mankeren? Manlief stelde voor een druppeltje diksap toe te voegen zodat het een beetje zoeter wordt maar dat lijkt me geen goed plan. Andere ideetjes? Ik wil nl. niet altijd potjes geven, een keer is wel makkelijk maar altijd is niet echt nodig vind ik. :rolleyes: ;) :D :( :D

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn hield absoluut niet van bloemkool. Ik heb er appel bij in gedaan en dat telkens geminderd...Nu eet ze het zonder appel.

3. Es1981

Es1981 Actief lid

je zei al dat je het goed fijn maakt, dus dat kan het niet zijn. Potjes vind ik wat stroperiger.
    Maak je steeds het zelfde of wissel je dat af. probeer een keer worteltjes, dat lusten ze vaak.
    Jeetje, moeilijk zeg. Succes.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb Hugo telkens 3 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven. De eerste dag wilde hij dan 1 hap, de tweede dag 2 of 3 happen en de derder dag soms 5, soms 10. De volgende keer dat ik hem dat gerecht gaf (twee weken later ofzo, dan at hij het zonder problemen. Je hoeft je nu nog geen zorgen te maken dat je kind te weinig binnen krijgt, want de hoofdmaaltijd is nog steeds melk. Dit heb ik ergens gelezen geloof ik en het werkt dus super!

Iets anders wat bij Hugo heel goed werkt: aardappelen. Hij is er gek op! Dus ik prak heel veel groenten met aardappelen door elkaar en dan smult ie ervan. Nu lust ie ook rijst en pasta met van alles erdoor.

Succes en eet smakelijk.

Deel Deze Pagina