Hoi Teddy, Ik heb een dochtertje van 7 weken. Ze krijgt volledige borstvoeding. Nu heb ik alleen vanaf bevalling af aan last van teveel productie. De melk 'spuit' eruit maar ook als ik haar links bijvoorbeeld voed, dan loopt het er rechts uit... Ik heb een tijd met lekschaaltjes gewerkt en ving met regelmaat 40, 50 cc melk op met de kant welke ik niet voedde!!! Nu ben ik gestopt met de lekschaaltjes omdat ik het idee heb dat dat de melk er ook maar uit 'perst' plus dat het niet fijn voelt. Aanleggen heeft in de eerste weken voor wat problemen gezorgd ivm die sterke TSR. Nu is mij toen gezegd dat de productie zich vanzelf wel goed regelt op de vraag van mijn dochtertje. Maar mijn productie blijft zo hoog!! Opzich met drinken zorgt het niet meer voor problemen, ik moet gewoon goed op tijd aanleggen, maar 'snachts bijvoorbeeld, moet ik er 2 keer uit ofzo omdat ik helemaal nat ben van de melk!! Terwijl mijn meisje lekker doorslaapt... Heb je nog tips voor mij wat ik hier aan kan doen? Of heeft dit gewoon meer tijd nodig? Ik heb wel onlangs bijna borstontsteking gehad en spruw dus misschien is het daarvan weer wat ontregeld? In ieder geval is het voor mij best vervelend. Durf amper te gaan winkelen want als ik weer eens TSR krijg ben ik WEER nat... Alvast bedankt, Groetjes San
Hoi, Het lijkt luxe, te veel melk, maar niks is minder waar. Pas je dit al toe? - 1 borst per keer - blokvoeden (steeds zelfde borst gedurende 3-4 uur aanbieden) Aanvullend kun je saliethee drinken of phytolacca Decandra D6 (VSM) slikken om de productie wat te remmen. 's avonds voor het slapen een keer de borsten goed leeg kolven wil ook nog wel eens helpen. Dit moet je alleen niet te vaak doen. Sterkte.